Γενικά Τι έγινε τελικά επέζησε το πουλάκι;

takis1964

PB Known Member
Εγγραφή
15 Μαρ 2016
Μηνύματα
3.648
Πόλη
Αρτέμιδα
Με ενοχλει να αφιερωνονται αρκετες σελιδες για πιθανη ασθενεια καποιου πτηνου μελους, οι απαντησεις βροχη για να προλαβουμε το αρνητικο και στο τελος ακρα του ταφου σιωπη! Με την απορια! Τι εγινε τελικα επεζησε το πουλακι; Υπηρξε το μοιραιο γεγονος; Να ξερουμε βρε παιδια! Να μπει στην τραπεζα μνημης! Ειναι ασχημο το ξερω, αλλα σεβασμος στο ενδιαφερον που επεδειξαν οσοι προσπαθησαν για να βοηθησουνε! Και αν επεζησε να χαρουμε ολοι μαζι! Αυτα εν ωρα καλοκαιρινης ραστωνης!meh
 
Είναι ίσως το γενικότερο παράπονο από όλες σχεδόν τις συζητήσεις...
ίσως αν γνωρίζαμε την εξέλιξη να γινόμασταν σοφότεροι αφού θα είχαμε κάποια καλά ή κακά δεδομένα από τη συζήτηση.
Σπάνια κάποιος μπαίνει στον κόπο όμως να απαντήσει ακόμη και στις παραινέσεις για το "τι κάνει το πουλάκι" που κατά καιρούς γράφουμε.
Μάθαμε να ζούμε χωρίς αυτές τις "πολυτέλειες" στοιχειώδους ευγένειας και δυστυχώς χάνουμε κάθε ευκαιρία για βελτίωση των γνώσεων μας.
Λοιπόν δίκιο έχεις... αλλά που να το βρεις;
 
... Ειναι ασχημο το ξερω αλλα σεβασμος στον χρονο που καποιοι διαθεσανε!
:)Εγώ Τάκη θα διόρθωνα με.. Σεβασμός στο ενδιαφέρον που επέδειξαν όσοι προσπάθησαν να βοηθήσουν... κατά τ΄άλλα συμφωνώ μαζί σου.
 
Δεν μ' ενοχλεί, γιατί υποθέτω πως εκτυλίσσονται οι περισσότερες περιπτώσεις, απλά με στεναχωρεί.
Άνθρωποι που έχουν ένα κατοικίδιο πτηνό που αποκτήθηκε μέσω της συνήθους διαδικασίας αγοράς από ένα petshop, όταν παρατηρήσουν κάτι ασυνήθιστο, αρχίζουν να ψάχνουν τις απαντήσεις τους στο internet.
"Πέφτουν πάνω" στο petbirds και αρχίζουν διαβάζοντας τα άρθρα, λογικά, μια και πολλές καταστάσεις ή ασθένειες έχουν ίδια έκφραση-συμπτώματα, γίνεται το κεφάλι τους καζάνι και αποφασίζουν να ανοίξουν ένα θέμα να ρωτήσουν.
Πολλοί από αυτούς είναι νέοι άνθρωποι πάνω στην παραγωγική τους ηλικία, πιθανότατα με παιδιά και υποχρεώσεις, δεν είναι αναίσθητοι, θέλουν να κάνουν το καλύτερο αλλά δεν έχουν χρόνο και διάθεση για το φόρουμ. Το φόρουμ είναι γι' αυτούς ένα εργαλείο ανάγκης. Όπως και κατά κάποιον τρόπο είναι και όχι ένα κλαμπ μελών.
Ίσως κι εμείς φαντάζουμε σαν κάποιοι γραφικοί χομπίστες ή φιλόδοξοι ακτιβιστές. Δεν περνάει από το μυαλό τους το ειλικρινές ενδιαφέρον.
Δεν μ' ενοχλεί, γιατί μακάρι το petbirds να μπορεί να βοηθάει και χωρίς καν τις απαντήσεις μας, μόνο μέσω της αρθρογραφίας του.
Με στεναχωρεί γιατί η εξέλιξη μιας υπόθεσης, από τα πρώτα συμπτώματα, από τις ενέργειες, από την συνεργασία του πτηνιάτρου και τις επιλεγείσες θεραπείες, μέχρι το αποτέλεσμα, είναι πολύτιμη βοήθεια για άλλους μελλοντικούς αναγνώστες μέσω της καταγραφής των περιστατικών.

Ειλικρινά χαίρομαι-στε όταν ένα περιστατικό πάει καλά και ειλικρινά λυπάμαι-στε όταν στραβώσει, αλλά το ενδιαφέρον δεν είναι όπως ίσως νομίζουν αυτά τα παιδιά να ικανοποιηθεί η όποια περιέργεια αλλά να εξυπηρετηθεί η "αποστολή" του site στην καλύτερη μελλοντική φροντίδα των κατοικίδιων πτηνών.
Μην ξεχνάμε ακόμα και σήμερα, σ' αυτή την εξελιγμένη επιστημονικά και τεχνολογικά εποχή, αδυνατούμε να πραγματοποιήσουμε και τις πιο απλές ιατρικές διαγνωστικές εξετάσεις στα πουλιά, δεν υπάρχουν δείγματα, δεν υπάρχουν αντίστοιχα αντισώματα, δεν υπάρχουν κατάλληλα εργαλεία.
Η μόνη διέξοδος προς το παρόν είναι η στατιστική καταγραφή των περιστατικών, που κι αυτή βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο για τα περισσότερα είδη πτηνών.

Ίσως ευγενικά πρέπει να το θέτουμε σε νέα μέλη με περιστατικά ασθενειών και καλά το επισημαίνεις Τάκη :)
 
Η ερώτηση αυτή @takis1964, τι γίνεται με το πουλάκι, είναι αλήθεια ότι έχει γίνει πάρα πολλές φορές σε διάφορα θέματα ασθενειών μετά την πάροδο ενός εύλογου διαστήματος. Πολλοί λίγοι είναι εκείνοι που έχουν απαντήσει σχετικά με την πορεία του, ενώ αντίθετα πολλοί ήταν εκείνοι που έδειξαν ενδιαφέρον και προσπάθησαν να βοηθήσουν όσο μπορούσαν. Ακόμη και αν δεν έχουμε συμμετάσχει στη συζήτηση της ασθένειας, έχουμε ενδιαφέρον να μάθουμε την εξέλιξη του και ευχόμαστε να αναρρώσει. Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές δε μαθαίνουμε ποτέ.
Περισσότερο όμως απογοητεύομαι όταν μέλη του φόρουμ κάνουν βασικές ερωτήσεις στο θεματοθέτη για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει και ενώ η συζήτηση βρίσκεται στο αρχικό στάδιο, εκείνος δεν απαντάει ποτέ. Δεν μπορώ να κατανοήσω για ποιο λόγο το κάνει αυτό, ενώ θα έπρεπε να επωφεληθεί από το γεγονός ότι βρίσκεται σε ένα φόρουμ που υπάρχουν έμπειρα μέλη και θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν.
Επιπρόσθετα, έχω την υποψία ότι κατά καιρούς ανοίγουν κάποια θέματα όπου ένα καναρίνι είναι αντιμέτωπο με κάποιο πρόβλημα, αλλά πίσω από το καναρίνι κρύβεται μια πιασμένη καρδερίνα. Αυτό το γεγονός με στενοχωρεί ακόμα περισσότερο, διότι εκεί έχουν αποπροσανατολιστεί τα μέλη και ο θεματοθέτης λαμβάνει λανθασμένες απαντήσεις. Αυτά είναι κυρίως θέματα ασθενειών και αναπαραγωγής.
Ελπίζω στο μέλλον να μαθαίνουμε τι έγινε τελικά με τα περισσότερα πουλάκια, ώστε να υπάρχουν καταγεγραμμένα και ολοκληρωμένα θέματα για τη βοήθεια άλλων αναγνωστών.
 
Θα ηταν ιδανικο να υπηρχε εστω ενας κτηνιατρος η πτηνιατρος στην παρεα μας για να εχουν αλλη βαση τα οσα συζηταμε σε θεματα ασθενειων. Φυσικα μιλαμε για ολοκληρωμενη υποστηριξη (οσοι ειναι σε επαρχεια να τους παραπεμπει σε αλλους συναδελφους, αν κρινει οτι κατι ειναι σοβαρο να γινεται επισκεψη, εξετασεις κτλ και φυσικα με τιμες φιλικες) Με αυτον τον τροπο οσοι γραφουν κατι για ασθενειες και ρωτουν για θεραπειες κτλ θα το κανουν πιο υπευθυνα. Θα προτιμουν να ανατρεχουν σε παλιοτερα θεματα ππου εχουν αναλυθει πολλακις εδω μεσα και αν δεν βρισκουν κατι που να τους ικανοποιει θα επιλεξοιυν να ακουσουν την νγνωμη του ειδικου εδω μεσα με το "φοβο" να τους ζητηθει επισκεψη, εξετασεις κτλ Οτιδηποτε κοστοβορο δηλαδη. Που αν δεν το κανουν ειναι "υπολογοι στην κοινοτητα" δηλαδη το πτηνο σου ειναι αρρωστο πρεπει να κανεις καποια πραγματα και δεν τα κανεις αρα δεν εισαι υπευθυνος γιαυτην την ψυχη που εχεις στο κλουβακι της.
Γιατι το λεω αυτο; γιατι εδω και χρονια διαβαζουμε τα ιδια και τα ιδια στα ποστ των ασθενειων, "ειναι φουσκωμενο", εχει διαρροια", εχει βγαλει κατι στο ματι", "εχει κατι εξογκωματα στα ποδια", "εχει ακαρεα", "κανει εναν ηχο σαν σπασιμο σπορων,τσακ τσακ" και παει λεγοντας. Δεν μπαινουν στον κοπο να ανατρεξοτυν σε παλια θεματα που εχουν αναλυθει ολα αυτα και εχει και εμας τους "ειδικους" να του λεμε την καθε βλακεια μας οπως βγαλε φωτο την κοιλια, την κουτσουλια κτλ (κανονικα πρεπει πρωτα να φωτογραφισει σε τι περιβαλλον ζει το πτηνο αλλα ασχετο).Αν μπορουσε να γινει διαγνωση απο φωτογραφια θα ειχε μπει η επιστημη της κτηνιατρικης στο ανοιχτο πανεπιστημιο να το μαθαινουμε απο το σπιτακι μας.Ανευθυνα πραγματα για μενα. Συμβουλες ζητα η δωσε σε φιλο σου εχοντας επιγνωση το τι κανεις και οτι δεν θα ειναι επιστημονικα τεκμηριωμενη η λυση,θα ειναι κατι εμπειρικο και οχι εδω δημοσια να μας διαβαζουν τοσα πολλα ατομα.
Επειδη αρχισα παλι τις γκρινιες θα επανελθω στο θεμα μας. Δεν αναφερεται πουθενα η εξελιξη της πορεις των πτηνων που εμεις οι "ειδημονες" προσπαθησαμε να βοηθησουμε για δυο λογους πιστευω... Ο πρωτος ειναι οτι το πουλι δυστυχως κατεληξε και ο δευτερος ειναι οτι αυτος που ζητησε βοηθεια δεν ειναι αυτο που λεμε ενεργο μελος. Δηλαδη μπαινει που και που για να δει κατι που τον αφορα και οταν εχει καποιο προβλημα θυμαται οτι οι "πτηνιατροι" εδω μεσα ειναι τζαμπα και μπαινει και ρωταει τι μπορει να κανει μπας και το γλυτωσει. Μπορει δηλαδη να ειναι γραμμενος 4 χρονια και να εχει 30 ποστ στις συζητησεις μας ολα και ολα.
 
Σιγουρα υπαρχει μια δικαιολογημενη πιεση στην αποφαση επισκεψης σε ιατρο και πιστευω οτι το 30ρι εως 60 ρι που ζητανε πολλοι ειναι ανατρεπτικος λογος ειδικα οταν δεν ξερεις το οικονομικο υποβαθρο του καθενα! Και αν δεν μπορει ο αλλος τι να πει;
 
Θα ηταν ιδανικο να υπηρχε εστω ενας κτηνιατρος η πτηνιατρος στην παρεα μας για να εχουν αλλη βαση τα οσα συζηταμε σε θεματα ασθενειων. Φυσικα μιλαμε για ολοκληρωμενη υποστηριξη
Τώρα βγαίνουμε off Παναγιώτη μου, αλλά αυτό πως μπορεί να γίνει; Οι κτηνίατροι είναι επιστήμονες επαγγελματίες. Δεν το αναλύω, το θεωρώ αυτονόητο, πρέπει να αμείβονται για τις υπηρεσίες τους.
Βλέπω τον ρόλο μας σαν συμβουλευτικό της μεθόδου που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για την επίλυση ενός προβλήματος και όχι διαγνωστικό-θεραπευτικό.
Πιστεύω πως οι συμβουλές αυτές πρέπει να εξηγούνται όσο γίνεται περισσότερο και όχι να διατυπώνεται μια ξερή και "άφιλη" πρόταση "πρέπει να πας στον γιατρό". Φυσικά η τελευταία αυτή πρόταση είναι η ουσία των συμβουλών μας αλλά πρέπει να γίνει κατανοητός ο τρόπος σκέψης μας ώστε να γίνει αντιληπτό το γιατί.
Όλοι μας πρέπει να ξέρουμε τι μπορούμε να προσδοκούμε από έναν πτηνίατρο (αν είμαστε τυχεροί να εντοπίσουμε κάποιον) και τι είναι αδύνατον να μας προσφέρει, δεδομένου ότι λειτουργούν με ανεπαρκή διαγνωστικά μέσα.
Διαβάζοντας τα συμπτώματα...
μα και στις ανθρώπινες ασθένειες (των θηλαστικών) τα συμπτώματα πάνω-κάτω είναι πάντα ίδια.
Πυρετός (φούσκωμα), ζάλη - πονοκέφαλος (αστάθεια), εμετός, διάρροια, δύσπνοια, αδυνάτισμα, πάχυνση, πρήξιμο, γλαρό βλέμμα. Τα ίδια συμπτώματα, μπορεί να αντιστοιχούν σε χιλιάδες ασθένειες. Απλά έχουμε την λάθος λογική ότι τα πτηνά λειτουργούν με δυο τρία κουμπάκια λειτουργιών και δεν υπόκεινται στο ίδιο ευρύ φάσμα ασθενειών.
Η εμφάνιση του στήθους-κοιλιάς δεν ζητείται για να βγει συγκεκριμένη διάγνωση αλλά για μια πρώτη εικόνα σαφούς προβλήματος ή όχι. Γιατί μια πεντακάθαρη ροζ κοιλιά, σίγουρα είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι και αντιστρόφως.
Δεν νομίζω κάποιος εδώ να φιλοδοξεί να γίνει "χαλίφης στην θέση του χαλίφη". Απλά όπως και στα παιδιά μας, πρέπει να είμαστε σε θέση να διακρίνουμε τα σοβαρά από τα "επιπόλαια" συμπτώματα κακοδιαθεσίας, έτσι και στα κατοικίδια μας, πρέπει να είμαστε εφοδιασμένοι με βασικές γνώσεις για να αντιλαμβανόμαστε πότε και αν χρειάζεται η προσφυγή σε ειδικό επιστήμονα ή όχι.
Τέλος να συμφωνήσω με τον Τάκη, το οικονομικό είναι ένα σοβαρό θέμα ιδιαίτερα στις μέρες μας. Πολλοί άνθρωποι αιφνιδιάζονται από τις οικονομικές ανατροπές, έχοντας ήδη αναλάβει φροντίδα κατοικίδιων. Τι πρέπει να κάνουν, να τα εγκαταλείψουν στους δρόμους ή να τα φροντίσουν με ίδια μέσα όσο γίνεται; Μην ξεχνάμε, υπάρχουν άνθρωποι χωρίς υγειονομική περίθαλψη σήμερα.
 
Πιστεύω πως δεν υπάρχει γιατρός που θα δεχτεί να δώσει οδηγίες ''δημοσίως'' (μέσω ίντερνετ). Άλλο να τον πάρει κάποιος τηλέφωνο από περιοχή που δεν υπάρχουν κτηνίατροι και να ζητήσει μια συμβουλή, τότε ο γιατρός μπορεί να τον κατευθύνει (αλλά δεν είναι το ίδιο). Δεν θεωρώ πως είναι θέμα αμοιβής αλλά δεοντολογίας... Οι διαγνώσεις μέσω τηλεφώνου ή φωτογραφιών είναι παρακινδυνευμένη μέθοδος και οι κτηνίατροι είναι επιστήμονες. 🙂
 
Με αυτον τον τροπο οσοι γραφουν κατι για ασθενειες και ρωτουν για θεραπειες κτλ θα το κανουν πιο υπευθυνα. Θα προτιμουν να ανατρεχουν σε παλιοτερα θεματα ππου εχουν αναλυθει πολλακις εδω μεσα και αν δεν βρισκουν κατι που να τους ικανοποιει θα επιλεξοιυν να ακουσουν την νγνωμη του ειδικου εδω μεσα με το "φοβο" να τους ζητηθει επισκεψη, εξετασεις κτλ
Δεν ειπα να τους λεμε ξερα πηγαινε στο γιατρο. επειδη αυτοι που εξαφανιζονται και δεν ενημερωνουν μετα ειναι τα μελη που φωτογραφησα πιο πανω, θα αναγκαστουν να διαβασουν παλιοτερα ποστ που τους αφορουν στο προβλημα που αντιμετωπιζουν. Ετσι θα γλιτωσουν καποια απο μτα ενεργα μελη πολυτιμο χρονο να απαντουν. Γιατι αυτοι οι "κομητες" δεν μπαινουν στην διαδικασια να διαβασουν παλιοτερα θεματα που αφορουν το προβλημα τους. Τα θελουν στο πιατο. Επειδη ειμαι μελος σε πολλα φορουμ, οχι μονο πυλιων αλλα και φωτογραφιας και φουσκωτων σκαφων και αυτοκινητων συγκεκριμενης μαρκας, πιστεψτε με ειναι πολλοι αυτοι οι "κομητες". Μπαινουν και τα θελουν ολα στο πιατο χωρις να κουραστουν να ενημερωθουν απο αλλα ποστ πανω στο προβλημα που αντοιμετωπιζουν.
 
Yπάρχει η λύση του " Ρωτήστε τον ειδικό " (Δεν είναι άγνωστη, σε κάποια φόρουμς του εξωτερικού).
-Μπορεί ένα φόρουμ να λειτουργεί όπως το Petbirds, αλλά παράλληλα να δημιουργείται μια βιβλιοθήκη απο απαντήσεις ειδικών, στα πολύ συγκεκριμένα ερωτήματα που θα τίθενται. Αυτά θα απαντιούνται μόνον απο τον ειδικό υπεύθυνο κάθε κατηγορίας, που θα έχει ορίσει η διαχείριση. Ετσι διατηρείται και συντηρείται η διάθεσης διαλόγου και απόψεων ανάμεσα στα μέλη (αδιάφορον αν υπάρχει κατάληξη ή όχι σε κάποιο απο τα θέματα) αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και χώρος που μπορούν να ανατρέχουν, στον οποίον θα υπάρχουν οι απαντήσεις με την μεγαλύτερη δυνατή εγκυρότητα.
Το θέμα όμως εδώ δημιουργείται με την δυνατότητα ύπαρξης, αυτών των ειδικών σε κάθε κλάδο ερωτήσεων (ΙΑΤΡΙΚΑ-ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ-ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ-ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ-κλπ.), διότι είναι μάλλον προφανές οτι ένας καλός κτηνίατρος δεν αρκεί.
 
Θα ηταν ιδανικο να υπηρχε εστω ενας κτηνιατρος η πτηνιατρος στην παρεα μας για να εχουν αλλη βαση τα οσα συζηταμε σε θεματα ασθενειων.
Υπάρχουν τουλάχιστο δύο μέλη γραμμένα στο petbirds.
Παναγιώτη πιστεύει κάποιος πως οποιοσδήποτε γιατρός θα διακινδύνευε να καταθέσει λάθος "διάγνωση" στηριζόμενος σε αίολες περιγραφές και κουνημένες φωτογραφίες;
Προσπαθούμε απλά εμείς να βοηθήσουμε την κάθε περίπτωση... ευελπιστώντας πως θα ακολουθηθεί και η παραίνεση για επίσκεψη σε ειδικό.
 
Υπάρχουν τουλάχιστο δύο μέλη γραμμένα στο petbirds.
:DΑυτό μας ''λέει'' κάτι; (γιατί με άλλον τρόπο συμμετοχής εννοεί ο Πάνος).
Εκείνοι πχ ''μαθαίνουν'' :) (ας πούμε... Τα νέα) εμείς από αυτούς;...
:)Κατά τ΄άλλα συμφωνώ Γιάννη (έχω ήδη γράψει την γνώμη μου)
 
Παιδιά συμφωνώ ότι δεν ρισκάρει κάποιος επιστήμονας επιπόλαιη διάγνωση και συμφωνώ μαζί σας αλλά και το θέμα της επιβίωσης είναι σοβαρό και στους επιστήμονες. Δεν γίνεται έστω και απλές συμβουλές να δίνονται μέσω ενός φόρουμ. Μην το περνάμε έτσι αβίαστα επειδή μας βολεύει πιθανώς.
Γενικά ιατρικές συμβουλές σε φόρουμ είναι πρακτικά και λογικά ανέφικτες.
 
Σίγουρα για να μην ξεφύγουμε κι από το θέμα, μια "τελική ενημέρωση" από τον άνθρωπο που ξεκίνησε την ερώτηση θα μας έδινε πολλά δεδομένα και στοιχεία ικανά να βοηθήσουν μελλοντικά παρόμοιες περιπτώσεις.
Είναι εύκολο να προτείνουμε φάρμακα και σκευάσματα χωρίς να μαθαίνουμε ποτέ αν αυτό που προτείναμε είχε επιπτώσεις στον οργανισμό του πτηνού...
Χωρίς να ξέρουμε αν το βοηθήσαμε ή το σπρώξαμε να φύγει μια ώρα αρχύτερα...
Εκείνοι πχ ''μαθαίνουν'' :) (ας πούμε... Τα νέα) εμείς από αυτούς;...
Η πτηνιατρική για πολλούς κτηνίατρους είναι μια "δύσκολη" επιλογή.
Αν μάλιστα δεν υπήρχαν ως pet οι παπαγάλοι, αμφιβάλω αν θα υπήρχαν κι αυτοί οι ελάχιστοι που το παλεύουν.
Πόσο να χρεώσει ένας πτηνίατρος όταν σώσει μια καρδερίνα που άλλος έδωσε 5-10 ευρώ;
Συνεπώς και απαντώντας στην ερώτησή σου... Νομίζω πως το "σιγά μην ασχοληθούν" κολλάει καλύτερα.
:DΑυτό μας ''λέει'' κάτι;
Όχι... απολύτως τίποτε.
Αυτό ακριβώς ήθελα να καταδείξω.
Καμιά απολύτως συμμετοχή...
 
Back
Top