Ας υποθέσουμε ότι έχουμε 2 καναρίνια φωνής, εν προκειμένω malinois, τα οποία έχουν τα ίδια ακριβώς αριθμητικά δεδομένα. Έστω ότι έχουν λάβει μέρος σε 2 διαγωνισμούς και έχουν λάβει ακριβώς την ίδια βαθμολογία και στους δύο (π.χ. 111β., 108β.). Υποθέτω επίσης για τις ανάγκες του παρόντος θέματος ότι και η βαθμολογία στις επιμέρους φωνές είναι η ίδια. Είναι αυτονόητο ότι οι βαθμολογίες αυτές έχουν λάβει χώρα κατά τους ίδιους χρόνους.
Το θέμα που πρέπει να συζητηθεί είναι εάν τα δύο πουλιά είναι ισάξια.
Φαντάζομαι ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Εδώ υπεισέρχονται γενετικοί & περιβαλλοντικοί παράγοντες. Το ένα από τα δύο πουλιά μπορεί να προέρχεται από εξαιρετικούς γεννήτορες και να έχει λάβει μόνο μέτρια εκπαίδευση. Το άλλο μπορεί να προέρχεται από μέτριους γεννήτορες και να έχει εκπαιδευτεί από κορυφαίους «δασκάλους».
Αποτέλεσμα του παραπάνω συλλογισμού είναι ότι το πρώτο πουλί έχει μεγαλύτερο ταλέντο το οποίο όμως δεν του δόθηκε η δυνατότητα να καλλιεργήσει. Το δεύτερο πουλί υπερέβη το ταλέντο του λόγω των πλούσιων ερεθισμάτων που δέχθηκε. Το πρώτο πουλί μπορεί να μας δώσει απογόνους οι οποίοι αν συνδυαστούν με καλούς δασκάλους μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα.
Το επόμενο ερώτημα που τίθεται είναι: Πως γνωρίζουμε ποιο από τα δύο πουλιά είναι το πρώτο και ποιο το δεύτερο; Με άλλα λόγια πως μπορούμε να ξέρουμε αν οι φωνητικές ικανότητες ενός πουλιού οφείλονται κατά κύριο λόγο σε γενετικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες;
Εδώ είμαι εντελώς αδιάβαστος, δεν γνωρίζω αν υπάρχει τρόπος ανίχνευσης του ταλέντου ενός καναρινιού. Ίσως να μπορούμε να στηριχθούμε σε έμμεσους τρόπους όπως γνωριμία με τον εκτροφέα, την εκτροφή του, τους «δασκάλους» που χρησιμοποιεί, τους γεννήτορες του πουλιού που θέλουμε να προμηθευτούμε κλπ.
Ίσως εδώ κάτι μπορούν να συνεισφέρουν οι εμπειρότεροι φίλοι μας.
Το θέμα που πρέπει να συζητηθεί είναι εάν τα δύο πουλιά είναι ισάξια.
Φαντάζομαι ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Εδώ υπεισέρχονται γενετικοί & περιβαλλοντικοί παράγοντες. Το ένα από τα δύο πουλιά μπορεί να προέρχεται από εξαιρετικούς γεννήτορες και να έχει λάβει μόνο μέτρια εκπαίδευση. Το άλλο μπορεί να προέρχεται από μέτριους γεννήτορες και να έχει εκπαιδευτεί από κορυφαίους «δασκάλους».
Αποτέλεσμα του παραπάνω συλλογισμού είναι ότι το πρώτο πουλί έχει μεγαλύτερο ταλέντο το οποίο όμως δεν του δόθηκε η δυνατότητα να καλλιεργήσει. Το δεύτερο πουλί υπερέβη το ταλέντο του λόγω των πλούσιων ερεθισμάτων που δέχθηκε. Το πρώτο πουλί μπορεί να μας δώσει απογόνους οι οποίοι αν συνδυαστούν με καλούς δασκάλους μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερα αποτελέσματα.
Το επόμενο ερώτημα που τίθεται είναι: Πως γνωρίζουμε ποιο από τα δύο πουλιά είναι το πρώτο και ποιο το δεύτερο; Με άλλα λόγια πως μπορούμε να ξέρουμε αν οι φωνητικές ικανότητες ενός πουλιού οφείλονται κατά κύριο λόγο σε γενετικούς ή περιβαλλοντικούς παράγοντες;
Εδώ είμαι εντελώς αδιάβαστος, δεν γνωρίζω αν υπάρχει τρόπος ανίχνευσης του ταλέντου ενός καναρινιού. Ίσως να μπορούμε να στηριχθούμε σε έμμεσους τρόπους όπως γνωριμία με τον εκτροφέα, την εκτροφή του, τους «δασκάλους» που χρησιμοποιεί, τους γεννήτορες του πουλιού που θέλουμε να προμηθευτούμε κλπ.
Ίσως εδώ κάτι μπορούν να συνεισφέρουν οι εμπειρότεροι φίλοι μας.