Γενικά Σφαγές πτηνών ή ζώων φάρμας από τους ιδιοκτήτες τους

  • Θεματοθέτης Θεματοθέτης ianos
  • Ημερομηνία Ημερομηνία

ianos

PB Supporter
Εγγραφή
31 Ιαν 2011
Μηνύματα
13.010
Πόλη
Νέα Σμύρνη
Θα αποτολμήσω με αφορμή το μήνυμα της Αλεξάνδρας να σχολιάσω το ακόλουθο:
Όταν ένα νέο μέλος εισέρχεται στο φόρουμ, και του την πέφτουμε τόσο επικριτικά και καταιγιστικά, ειδικά όσον αφορά στις αντιλήψεις του οι οποίες έχουν παγιωθεί σε έναν χώρο κυρίως εκτροφής παραγωγικού είδους, μην υπολογίζοντας ωστόσο το περιβάλλον στο οποίο έχει γαλουχηθεί, τότε φυσικά δεν αναμένουμε το συγκεκριμένο μέλος να συνεχίσει στην παρέα μας. Και αν θεωρούμε ότι οι δικές μας απόψεις είναι οι σωστές, δυστυχώς με την έντονη διαφωνία + τον γραπτό λόγο που όπως και να το κάνουμε είναι "ξύλινος", δεν καταφέρνουμε να εξηγήσουμε με ηπιότητα τον "ενδεδειγμένο για εμάς" τρόπο, αλλά αυτό που με μεγάλη πιθανότητα καταφέρνουμε είναι να κάνουμε το μέλος να αισθανθεί άσχημα / απομονωμένο, ακόμα κι ανεπιθύμητο και να αποφύγει να συμμετέχει ή να αραιώνει τις επαφές του με το φόρουμ.
Επί του προκείμενου: Όταν θεωρεί κανείς τη συνέχιση της ζωής απάνθρωπο μαρτύριο, τη γρήγορη θανάτωση (το σφάξιμο ενός ορτυκιού) πράξη ελέους, για να μην παρατείνεται το μαρτύριό του, κι εμείς τον περιγράφουμε σαν κάτι που να προσομοιάζει σε απάνθρωπο, και ο άνθρωπος αυτός και η μικροκοινωνία στην οποία έχει μεγαλώσει, όντως χρησιμοποιεί παραγωγικά τα ζώα του, ενώ εμείς ξεχνάμε εκείνη την ώρα ότι (τουλάχιστον οι περισσότεροι ) καταναλώνουμε σφαγμένα ζώα, τα οποία κάποιος τα έχει παράγει με αυτόν τον τρόπο για να φτάσουν στο πιάτο μας, είναι νομίζω άσκοπο, αναποτελεσματικό επίσης. Το ζήτημα και η πρόκληση είναι να έλξουμε τον άνθρωπο αυτόν στην παρέα μας και να του εξηγήσουμε ήπια και όμορφα ότι εντάξει, εσύ έτσι έχεις μάθει, αλλά υπολόγισε ότι πχ θα μπορούσες να λάβεις και από εδώ γνώσεις ώστε να είσαι σε θέση να αποταθείς, έστω και τηλεφωνικά σε έναν γιατρό για να διερευνήσεις θεραπευτικές προσεγγίσεις ή μια ευθανασία που είναι ήπια. Και στο συγκεκριμένο θέμα δεν είχαμε να κάνουμε με ένα διαταραγμένο άτομο ή καμία κομπλεξική, αλλά με μια γυναίκα η οποία το σφάξιμο δεν το θεωρεί τόσο επιλήψιμο όπως φάνηκε (που προφανώς κι εμείς δεν το θεωρούμε τόσο επιλήψιμο όταν καταναλώνουμε σάρκες), αλλά αναγκαίο (κακό).
Πιστεύω λοιπόν ότι η @Alexandraa έχει μικρή πιθανότητα να μπει ξανά στο φόρουμ, ότι το φόρουμ ίσως και να χάνει από την απουσία της καθώς φαίνεται ότι έχει εμπειρία από ορτύκια και ότι αδικήθηκε από τον τρόπο μας. Και αδικήθηκε διότι τελικά δεν είχε την ευκαιρία (κατά μία έννοια δεν της δόθηκε η ευκαιρία από εμάς) γιατί αμέσως τη θέσαμε σε μηχανισμό άμυνας, να κατανοήσει τη θέση μας περί θεραπείας και ευθανασίας, κάτι που εννοείται ότι είναι ο στόχος, αλλά δεν επετεύχθη.
Και τέλος, να συμπληρώσω ότι το συγκεκριμένο μήνυμα το γράφω προς όλους μας, για να κρατήσουμε στο νου μας ότι τα νέα μέλη είναι ακριβώς αυτό...νέα μέλη και ότι οι αλλαγές έρχονται σιγά - σιγά (συνήθως), οπότε ας αφήνουμε λίγο χώρο στον άλλον να ξεδιπλωθεί και όταν διαφωνούμε, ας το κάνουμε με ηπιότητα.
 
@ianos Γιάννη καταλαβαίνω ότι η άποψη σου πηγάζει από την καλωσυνη σου κ την ευγένεια σου αλλά εν προκειμένω θα διαφωνήσω. Συμφωνώ ότι το νέο μέλος πρέπει να νοιώθει ευπρόσδεκτο αλλά σε κάποια θέματα δεν μπορεί να μην επισημαίνεται κάτι τόσο σοβαρό ελπίζοντας ότι το νέο μέλος σιγά σιγά θα μάθει από τα λοιπά μέλη κ θα αλλάξει νοοτροπία κ αντιλήψεις. Όπως αντίστοιχα δεν νομίζω ότι υπάρχει ανοχή κ δεν αφήνεται χρονικό περιθώριο στο νέο μέλος που παγιδεύει κ αιχμαλωτίζει άγρια πουλιά κ ζητά συμβουλές, να καταλάβει κάποια στιγμή το λάθος της πρακτικής αυτής.
Ακόμα κ η θανάτωση του ζώου στο πλαίσιο της ευθανασίας υπόκειται σε κανόνες, οι οποίοι ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 1197/1981 περί προστασίας των ζώων.
Περί προστασίας των ζώων
Άρθρο 2 - Νόμος 1197/1981
1. Ζώον συντροφίας, εργασίας ή εκτροφών το οποίον κατέστη ανίκανον διά την δι' ήν προορίζεται χρήσιν, συνεπεία γήρατος, ασθενείας, κατάγματος, αναπηρίας ή άλλης τινός αιτίας
, δύναται να φονεύεται δι' ευθανασίας και μόνον κατόπιν προηγουμένης εκθέσεως κρατικού ή ιδιώτου κτηνιάτρου.
2. Απαγορεύεται η θανάτωσις θηλαστικών εις τα σφαγεία εφ' όσον δεν προηγηθή της αφαιμάξεως αναισθητοποίησις επενεργούσα ακαριαίως.

Συνεπώς, εάν φτάσει η κατάσταση του πτηνού σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κτηνίατρο ή ιδανικά πτηνιατρο για να λάβει αυτός τόσο την απόφαση όσο κ την εφαρμογή της ευθανασίας. Κ πιστεύω ότι έτσι θα νοιώσουμε κ εμείς καλύτερα γνωρίζοντας ότι κάναμε ότι μπορούσαμε για το άμοιρο πουλάκι.

Κ εγώ τρώω κ ψωνίζω κρέας κ δεν μου διαφεύγει ο βαθμός υποκρισίας που μου αναλογεί. Όμως πηγαίνω στο χασάπικο κρατώντας πορτοφόλι όχι μπαλτά. Κ σύμφωνα με τον νόμο, η σφαγή των ζώων απαγορεύεται εάν προηγουμένως δεν γίνει η αναισθησία τους.
Για την ιστορία, προωθήθηκε πρόσφατα συμπληρωματική διάταξη να εξαιρούνται της υποχρεωτικής αναισθησίας πριν από την σφαγή τους, τα ζώα που σφαγιάζονται στο πλαίσιο λατρευτικών τελετών εφόσον όμως γίνονται σε σφαγεία αλλά οι αντιδράσεις ήταν έντονες κ από όσο ξέρω αποσύρθηκε.
@Alexandraa Αλεξάντρα, είναι ειλικρινές το καλώς ήρθες κ μακάρι να μείνεις στην παρέα μας κ να μάθεις όπως μαθαίνω κ εγώ, τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ζωή των πτερωτών μας φίλων κ παράλληλα να μάθουμε από σένα λύσεις σε προβλήματα που έχεις αντιμετωπίσει κ επιλύσει με επιτυχία ειδικά στον τομέα της αυγοπαραγωγής ορτυκιών που έχει τόσο ενδιαφέρον. Αλλά αυτό είναι κάτι διαφορετικό από το να υιοθετούμε ή να προσπερνάμε πρακτικές που αν μη τι άλλο θεσμικά απαγορεύονται. Καλημέρα σε όλους μας.
Εάν είμαι εκτός θέματος, με συγχωρείτε.
 
@MARY58 Λυπάμαι που θα σου χαλασω το ροζ συννεφάκι αλλά ειλικρινά συγγνώμη θα στο χαλάσω και σε σενα και σε όλα τα παιδια της πόλης.
Δεν ξέρω σε τι κόσμο μεγαλώσατε και δεν είναι της παρουσης. Αναισθησίες στα πουλερικα δεν χρησιμοποιεί κανεις και πουθενα.
Μπορείς να δεις κάποια ντοκιμαντέρ των Βίγκαν πχ Dominion για δεις περριπου τι συμβαίνει στα σφαγεία. Στα πουλερικα παντου τα ίδια συμβαίνουν. 1000% στο υπογράφω. Είναι αρκετά σκληρό και δεν το προτεινω σε όσους είναι συναισθηματικοι σαν άνθρωποι.
Τώρα στο θέμα των μόσχων η τεχνική του σφαγέα είναι ολόκληρη επιστήμη που δεν υπάρχει λόγος να την αναλυσουμε.
Θα σου πω μονο ότι έχεις πολυ λίγο χρόνο μετά το θάνατο να κάνεις τις διαδικασίες που πρέπει. Ένα μικρό λάθος κοστίζει το κρέας(τα ακριβα κομμάτια) του ζώου. Με αποτέλεσμα πολλή μεγάλη οικονομική ζημιά.
Υπάρχουν πανω απο 50 τρόποι να σφάξεις και δυστυχώς ο τρόπος με την αναισθησία(πιστολι που ξεσφιγγουμε τα μπουλόνια στον κρόταφο) δεν είναι ο πιο ενδεδειγμένος. Ο λόγος είναι ότι το ζώο μέχρι να ακινητοποιηθεί χρειάζεται αρκετός χρόνος με αποτέλεσμα την παραγωγη αρκετου γαλακτικου οξέος.
Και χρειάζεται επίσης αρκετή ώρα. Επειδή είναι πολυ ευκολο να σηκώνουμε το χέρι και να κατηγορουμε ας ξυπνησουμε λίγο ας μελετήσουμε και ας έρθουμε στην πραγματικότητα.
Η κυρία Αλεξάνδρα δεν έχει άδικο σε κατι.
 
@PantelisTs λυπάμαι Παντελή αλλά δεν διάβασες το ποστ μου. Η αναισθησία αναφέρεται για τα θηλαστικά στα οποία δεν ανήκουν τα πουλερικά. Επί του θέματος της Αλεξάνδρας που ασχολείται με αυγοπαραγωγή ορτυκιων, η σχετική παράγραφος που αφορά την ευθανασία είναι η πρώτη παράγραφος. Η δεύτερη παράγραφος αφορά την επίσκεψη μου στον χασάπη!
Όσο αν είναι ροζ συννεφάκι η ισχύουσα νομοθεσία το αφήνω ασχολίαστο.
 
Μαίρη συμφωνώ στις απόψεις σου σε γενικές γραμμές. Και σε ό,τι έχει γραφεί σχετικά με την ευθανασία, παρότι ακόμα κι αυτή θεωρώ ότι "μπάζει ηθικά" καθώς την τελική απόφαση τη λαμβάνει κάποιος άλλος από τον άμεσα ενδιαφερόμενο, όσον αφορά στα πετ τουλάχιστον. Η ευθανασία είναι μάλιστα για κάποιους που έχουν ζώα συντροφιάς μεταξύ άλλων, και χωρίς να θέλω να προσβάλλω κάποιον, και μια κάθαρση, του φροντιστή εννοώ...κάποιοι θα μπορούσαν να πουν και ξεφόρτωμα και πάμε γι' άλλα. Είναι επίσης και ένα στοιχείο το οποίο βιωματικά, από έμμεσες εμπειρίες το διδασκόμαστε στο κοινωνικοπολιτιστικό πλαίσιο στο οποίο μεγαλώνουμε. Με τα παραπάνω θέλω να πω ότι το θέμα, όπως άλλωστε και το ζήτημα του θανάτου, είναι αρκετά πολύπλοκα για να κατανοήσει κανείς πλήρως, όχι βέβαια ότι τα έχω κατανοήσει ο ίδιος.
Αυτό το οποίο προσπαθώ να επισημάνω στο προηγούμενο μήνυμά μου είναι ο τρόπος...γενικά σε φυσιολογικούς, συνήθεις ανθρώπους που δεν τους ξέρουμε και δεν έχουν κατά τη γνώμη τους κάνει κάτι αξιοκατάκριτο, αλλά έχουν πράξει τα δέοντα σύμφωνα με τις αντιλήψεις που έχουν διαμορφώσει στο κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσονται, δεν την πέφτουμε λεκτικά και δεν την πέφτουμε όλοι μαζί. Αυτό θέλω να πω. Λέμε την άποψή μας, εξηγούμε και προσπαθούμε να γίνουμε κατανοητοί. Και αν γίνουμε, είμαι βέβαιος ότι το ζήτημα θα βελτιωθεί ή και θα λυθεί.
Αναφορικά με την επίσκεψή μας στον χασάπη, με πορτοφόλι κι όχι με μπαλντά (γέλασα πολύ ειλικρινά με φαντάστηκα με τη μαχαίρα στον χασάπη) θα ήθελα να σημειώσω ότι ναι, κι εγώ είμαι κρεατοφάγος, ψαροφάγος κλπ, κυρίως δλδ τρέφομαι με σάρκες (ενίοτε και με τις δικές μου - μεταφορικά - ) μα γνωρίζω ότι αν αποφάσιζα να μην το κάνω, εγώ και όλοι μας δλδ, δεν θα υπήρχε χασάπης, σφαγή κλπ και οι μπαλτάδες θα υπήρχαν σε κανένα μουσείο φρίκης. Να συμπληρώσω ότι έτσι μάλιστα δεν θα επιβάρυνα τον πλανήτη κατά διάφορους τρόπους, όπως ενισχύοντας το φαινόμενο του θερμοκηπίου (π.χ. τα αέρια και οι ακαθαρσίες των βοοειδών είναι μια πολύ βασική παράμετρος που συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση της θερμοκρασίας της γης), θα εξοικονομούσα ενέργεια, γιατί προχωρώντας στις ας πούμε τροφικές αλυσίδες από τους παραγωγούς στους καταναλωτές θεωρείται ότι κατά μέσο όρο χάνεται στο περιβάλλον περίπου 10% ενέργεια σε κάθε βήμα / στάδιο) κλπ.
Πάντως σε παραδέχομαι Μαίρη για μία ακόμα φορά (παιδιά συγγνώμη που γράφω προσωπικά, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να σημειωθεί και αυτό) διότι δέχεσαι το μερίδιο της υποκρισίας που σου αναλογεί κι εγώ ομοίως, αν και δεν διαβλέπω να κάνω κάτι για αυτό, καθώς επίσης (σε παραδέχομαι) γιατί απευθύνεσαι στην τελευταία σου παράγραφο στην Αλεξάνδρα δίνοντας πραγματικά την ερμηνεία όσων διαμείφθηκαν με την αξιοπρέπεια που σε διακατέχει από την αρχή της συμμετοχής σου στο φόρουμ.
 
Όσο αν είναι ροζ συννεφάκι η ισχύουσα νομοθεσία το αφήνω ασχολίαστο
Φυσικά και θα το αφήσεις ασχολίαστο.
Όπως και ότι η νομοθεσία κανεις τα στραβά μάτια στη μέθοδο χαλάλ που πουλαει σα τρελή στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια λόγω των μουσουλμάνων
 
Ο νόμος 1197 /1981 δεν είναι σε ισχύ,ο ισχύον νόμος περί προστασίας των ζώων είναι ο 4830/2021.
 
Για την αποφυγή παραπληροφόρησης του αναγνώστη πιστεύω ότι οφείλω να σημειώσω τα εξής:
1. Ο ν. 1197/1981 είναι μια χαρά εν ισχύ κ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΊ. Άρθρα του έχουν τροποποιηθεί κ καταργηθεί από τους νόμους 4745/20 και 4830/21. Το άρθρο 2 του ν. 1197 που ανέφερα σε προηγούμενο ποστ μου από κανένα, ούτε έχει τροποποιηθεί ούτε καταργηθεί.
Ειδικότερα, ο ν. 4745 τροποποίησε την παράγραφο 2 του άρθρου 1 κ το άρθρο 8 του ν.1197/1981 όσον αφορά τις κυρώσεις κ το ύψος των προστίμων (τα οποία αποτιμώνται σε ευρώ).
Ο ν.4830/21 κατήργησε την παράγραφο 2 του άρθρου 4 του ν.1197 που αφορούσε άδεια για πειράματα από συγκεκριμένες ιατρικές σχολές κ επίσης τα άρθρα 6 κ 7 του ν. 1197/1981 που αφορούν τον προσδιορισμό των αρμόδιων οργάνων και Επιτροπών.

Όλα αυτά που σας ανέφερα είναι πανεύκολο να τα διαπιστώσετε με ένα επίσης πανεύκολο search στο Google.
Κ κάτι τελευταίο. Ένας νόμος καταργείται όταν αυτό ρητά ορίζεται σε έναν άλλο. Κ συνήθως αυτές οι καταργήσεις καταχωρούνται στα τελευταία άρθρα του νόμου με συνήθη τίτλο καταργούμενες διατάξεις, όπως η υποπερ. γ της παρ. 6 του άρθρου 47 του ν. 4830/21 που κατήργησε συγκεκριμένα άρθρα του ν.1197/1981 κ όχι όλο τον νόμο.
 
Η σφαγη πουλερικων απο ιδιωτη καλυπτεται απο το προεδρικο διαταγμα Π.Δ. 327/1999.
Οριζεται οτι ιδιωτης μπορει να προχωρησει -μεταξυ αλλων ζωων- σε σφαγη πουλερικων χωρις αναισθησια με ακαριαιο θανατο με σκοπο την καταναλωση.
Φυσικα αν θα το καταναλωσει ο ιδιωτης δεν μπορει να ελεγχθει απο κανεναν.

Με αυτο το παραθυρακι στο νομο λοιπον μπορει ο οποιοσδηποτε να προχωρησει σε σφαγη και να ειναι νομικα καλυμενος σε περιπτωση που καποιος απιθανος του δημιουργησει προβλημα.
 
Συμφωνώ με το μήνυμα του Γιάννη @ianos στο σύνολο του.

Μάλιστα, προσυπογράφω το συγκεκριμένο σημείο:
το φόρουμ ίσως και να χάνει από την απουσία της καθώς φαίνεται ότι έχει εμπειρία από ορτύκια και ότι αδικήθηκε από τον τρόπο μας. Και αδικήθηκε διότι τελικά δεν είχε την ευκαιρία (κατά μία έννοια δεν της δόθηκε η ευκαιρία από εμάς) γιατί αμέσως τη θέσαμε σε μηχανισμό άμυνας, να κατανοήσει τη θέση μας περί θεραπείας και ευθανασίας, κάτι που εννοείται ότι είναι ο στόχος, αλλά δεν επετεύχθη.
Και τέλος, να συμπληρώσω ότι το συγκεκριμένο μήνυμα το γράφω προς όλους μας, για να κρατήσουμε στο νου μας ότι τα νέα μέλη είναι ακριβώς αυτό...νέα μέλη και ότι οι αλλαγές έρχονται σιγά - σιγά (συνήθως), οπότε ας αφήνουμε λίγο χώρο στον άλλον να ξεδιπλωθεί και όταν διαφωνούμε, ας το κάνουμε με ηπιότητα.
 
@Stavros

Πάντως Σταυρο κατά την δική μου άποψη και με αφορμή αυτά που αναφέρει και ο Γιάννης @ianos ,παρατηρώ αρκετό καιρό τώρα ότι το Petbirds αρχίζει και φεισμπουκιζει επικίνδυνα...
Μπαίνουν νέοι χρήστες να πουν ένα γειά και αντί για ένα καλωσόρισμα έρχονται αντιμέτωποι με την check list περι πατηθρων κτλ,την απονομή ποινών για αδικήματα που διαπράττουν,συχνά βλέπω να τους ζητούνται φωτογραφίες από κλουβιά κτλ χωρίς λογο.
Επίσης σε απλές ερωτήσεις βλέπει κανείς από κάτω να φτάνει το θέμα στις 3-4 σελίδες με το 90% των απαντήσεων να είναι chit chat άνευ ουσίας.
Αναφέρομαι φυσικά σε απολύτως χρηστικά θέματα και όχι παρουσιάσεις κτλ.
 
Back
Top