Ιθαγενή Τα ταχυδρομικά περιστέρια

Τα περιστέρια κερδίζουν τις εντυπώσεις και την αγάπη των ανθρώπων εδώ και χιλιάδες χρόνια. Περισσότερο όμως, τα ταχυδρομικά (αγωνιστικά) περιστέρια.

Τα ταχυδρομικά περιστέρια μέσα στο χρόνο​

Ταχυδρομικό περιστέρι

Η πρώτη αναφορά για τη χρήση ταχυδρομικών περιστεριών γίνεται περίπου τον 5ο αιώνα π.Χ., ενώ για τα κατοικίδια περιστέρια φτάνουμε στο 3.000 π.Χ. στην αρχαία Αίγυπτο. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα περιστέρια ήταν γνωστά και χρησιμοποιούνταν από τους αρχαίους Έλληνες αλλά και τους Ρωμαίους εν συνεχεία, για τους οποίους είχαν και υψηλή τιμή.

Μαρτυρίες για τη χρήση των ταχυδρομικών περιστεριών υπάρχουν και στην ιστορία του Ισραήλ, καθώς φαίνεται ότι ο Βασιλιάς Σολομών (972 - 932 π.Χ) θέλοντας να στέλνει γρήγορα και αξιόπιστα τις διαταγές του σε όλο το βασίλειο, χρησιμοποιούσε ταχυδρομικά περιστέρια.

Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκαν αρκετά κατά τον Μεσαίωνα, αλλά και μετέπειτα όπως στον πρώτο αλλά και τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

Τα ταχυδρομικά περιστέρια κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο

Απόδειξη της χρησιμότητας τους, είναι ο αριθμός των ταχυδρομικών περιστεριών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όπου ανέρχεται στα 250.000 περιστέρια.

Χαρακτηριστικό ρόλο ακόμα έπαιξαν στην πολιορκία του Παρισιού από τους Γερμανούς (1870) καθώς ο μόνος τρόπος για να επικοινωνήσει το Παρίσι με την κυβερνητική επιτροπή (στην πόλη Τουρ) ήταν τα ταχυδρομικά περιστέρια.

Τα ταχυδρομικά περιστέρια ουσιαστικά αποτελούν μια "βελτιωμένη έκδοση" των κλασσικών άγριων περιστεριών. Δεν είναι δηλαδή ιδιαίτερα μεγάλη η ανθρώπινη παρέμβαση στην εξέλιξή τους, όπως σε αρκετές άλλες ράτσες. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που συναντάται ήδη από τα αρχαία χρόνια.

Τα ταχυδρομικά περιστέρια ξεχωρίστηκαν και εκτράφηκαν από τους ανθρώπους με σκοπό την ανάπτυξη αυτής της μοναδικής ιδιότητας που τα διακρίνει, δηλαδή τη δυνατότητα αλλά και επιθυμία τους να επιστρέφουν στην φωλιά τους ακόμη και από εξαιρετικά μεγάλες αποστάσεις.

Περιγραφή​

Έτσι, μετά από αιώνες έχουμε καταλήξει στην συγκεκριμένη ράτσα έχοντας πουλιά "αθλητές". Τα ταχυδρομικά περιστέρια είναι εύρωστα, μυώδη πουλιά, με δυνατές φτερούγες και στήθος. Ακόμα, χαρακτηριστικό τους γνώρισμα είναι τα μεγάλα"ρουθούνια" πάνω από το ράμφος.

Χρωματισμοί των ταχυδρομικών περιστεριών

Οι χρωματισμοί των ταχυδρομικών περιστεριών πλέον ποικίλουν από ολόλευκα μέχρι κατάμαυρα ή ακόμη και καφετιά, αλλά το κλασικό και περισσότερο αποδεκτό χρώμα είναι το γκρι με τις 2 μαύρες μπάρες στις άκρες των φτερών.

Στο αθλητικό τους κομμάτι τώρα, διαπιστώνουμε με έκπληξη πως μετά από κατάλληλη εκπαίδευση έχουν την δυνατότητα να διανύουν αποστάσεις έως και 1000 χιλιομέτρων σε μια ημέρα, αγγίζοντας ταχύτητες έως και 100 km/h!

Εκτός από το αθλητικό σώμα τους, αυτό που βοηθά αυτά τα πουλιά να επιστρέφουν στη φωλιά τους, από ιδιαίτερα μεγάλες αποστάσεις, είναι ένα "GPS" που βρίσκεται στον εγκέφαλο τους! Πρόκειται για νευρώνες που σχετίζονται με τη λειτουργία των αυτιών τους και έχουν την ιδιότητα να αντιλαμβάνονται τα μαγνητικά πεδία της Γης.

αγωνιστικό_περιστέρι.jpg

Τα περιστέρια χρησιμοποιούν σαν πυξίδα αυτά τα μαγνητικά πεδία Αναγνωρίζουν δηλαδή τα σημεία του ορίζοντα (βορά, νότο, ανατολή και δύση) και έτσι μπορούν εύκολα να εντοπίσουν τη θέση τους και αυτήν της φωλιάς τους.

Πως μετέφεραν τα γράμματα​

Πολύ συχνά γίνετε μια παρανόηση σχετικά με τις "ταχυδρομικές" ιδιότητες περιστεριών, τις οποίες θα αναλύσουμε παρακάτω.

Το χαρακτηριστικό των περιστεριών που τα βοηθάει να λειτουργούν ως "ταχυδρόμοι", είναι η ιδιότητα τους να επιστρέφουν στη φωλιά τους από εξαιρετικά μακρινές αποστάσεις όπως αναφέραμε και πιο πάνω. Πάνω σε αυτή την ιδιότητα βασίστηκαν οι άνθρωποι ώστε να μεταφέρουν τα γράμματά τους γρήγορα και αξιόπιστα.

Δηλαδή, δεν μπορούμε να στείλουμε ένα περιστέρι σε κάποιο προορισμό. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να κρατάμε το περιστέρι σε ένα μέρος (διαφορετικό από τη φωλιά του) και να το αφήσουμε να γυρίσει στο σπίτι του μεταφέροντας και το γράμμα μας εκεί.

Όπως είναι προφανές, για να λειτουργήσει ένα τέτοιο ταχυδρομείο, έπρεπε να διαθέτει περιστέρια γεννημένα και μεγαλωμένα σε διάφορες περιοχές, ώστε να μπορεί να στείλει τα απαραίτητα μηνύματα.

Τα ταχυδρομικά περιστέρια στις μέρες μας​

Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο άνθρωπος έχει ανακαλύψει πολύ πιο εύχρηστες, αποτελεσματικές και φθηνότερες μεθόδους να μεταφέρει πληροφορίες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης. Τότε, ποιος ο ρόλος των ταχυδρομικών περιστεριών σήμερα;

Στις μέρες μας λοιπόν ουσιαστικά δεν έχουμε "ταχυδρομικά", αλλά "αγωνιστικά" περιστέρια. Τα περιστέρια αυτά συμμετέχουν πλέον σε διαγωνισμούς ταχύτητας από μακρινές αποστάσεις. Οι διαγωνισμοί αυτοί χωρίζονται κυρίως σε 3 κατηγορίες με βάση την αποσταση και αγωνίζονται σε αυτές τα κατάλληλα πουλιά για κάθε κατηγορία.
  1. Κοντινές
  2. Μεσαίες
  3. Μακρινές

Η διαδικασία των αγώνων​

Τα περιστέρια αφήνονται από ειδικά φορτηγά, όλα μαζί από συγκεκριμένες αποστάσεις και "όποιος φτάσει πρώτος στο σπίτι… κερδίζει!"

εκίνηση_αγώνα_περιστεριών.jpg

Αξιοσημείωτος είναι επίσης ο τρόπος με τον οποίο ελέγχεται ο χρόνος του κάθε πουλιού για τον καθορισμό του νικητή. Πρόκειται για ένα μικρό πομπό (κάτι σαν GPS) που βρίσκετε στα δαχτυλίδια κλειστού τύπου που φορούν τα πουλιά των συλλόγων από την γέννησή τους.

Ο κάθε μηχανισμός, άρα και το κάθε πουλί φέρει δικό του προσωπικό κωδικό όνομα.

Το δαχτυλίδι αυτό αναγνωρίζεται από ειδικό μηχάνημα στο κουμάσι του κάθε εκτροφέα, ώστε να δώσε τον ακριβή χρόνο στον οποίο διανύθηκε η απόσταση. Έτσι συγκρίνοντας τις αποστάσεις, καθορίζεται ο νικητής που μπορεί να έχει ακόμη και διαφορά δευτερολέπτων από τον δεύτερο!

Ακόμα εντυπωσιακότερες όμως είναι οι τιμές που μπορεί να φτάσει ένα ταχυδρομικό περιστέρι με διακρίσεις σε τέτοιου είδους αγώνες. Η τιμή του ακριβότερου που έχει αγοραστεί ποτέ ανέρχεται στα $400.000 (το ακριβότερο πτηνό στον κόσμο, ονόματι μπολτ) και ενός ολόκληρου κοπαδιού στα 1.400.000 €!

Αν και πλέον στη χώρα μας οι "περιστεράδες" όλο και λιγοστεύουν, υπάρχουν ακόμα αρκετοί που αγαπούν και διατηρούν, αναδεικνύουν και εκσυγχρονίζουν αυτό το όμορφο χόμπι, που εύχομαι να διατηρηθεί για χρόνια και να αγαπηθεί και από τις επόμενες γενιές.

Σχετικό περιεχόμενο​

Περιστέρι - Columba
Οι ράτσες των περιστεριών
Το χρώμα και το σχέδιο του πτερώματος στα περιστέρια
 
Διάβασα το άρθρο για τα ταχυδρομικά περιστέρια και μου δημιουργήθηκε η εξης απορία:

Εφόσον τα πουλιά διαγωνίζονται ουσιαστικά σε ταχύτητα κάλυψης συγκεκριμένης απόστασης, δεν θα πρέπει η αφετηρία αλλά και ο τερματισμός του αγώνα να είναι τα ίδια για κάθε διαγωνιζόμενο περιστέρι; Όσον αφορά στην αφετηρία δεν τίθεται θέμα, καθώς τα πουλιά απελευθερώνονται όλα από το ίδιο σημείο, αλλά το κάθε περιστέρι κατευθύνεται στη φωλιά του, όπως λέει το άρθρο, επομένως πως μπορούν να συγκριθούν σε αγώνα δύο πουλιά, το ένα από τα Φάρσαλα και το άλλο από την Κομοτηνή;

Ή απλώς αναλόγως την εντοπιότητας των συμμετεχόντων, τα πουλιά απελευθερώνονται από σημείο πχ νοτιότερο της φωλιάς όλων και ο τερματισμός καθορίζεται σε κάποιο ενδιάμεσο σημείο στην κοινή διαδρομή μέσω του πομπού-τύπου GPS που φέρουν στο δαχτυλίδι τους; Κι αν πρόκειται περί μιας τέτοιας προσέγγισης, πως μπορεί να διαγωνιστεί ένα Αγγλικό, ένα Τούρκικο, ένα Αιγυπτιακό κι ένα Βουλγάρικο περιστέρι;

Επίσης, τί σημαίνει φωλιά για το περιστέρι; Το σημείο που γεννήθηκε, η φωλιά που κλωσσά τα αυγά του; Πότε μπορεί να θεωρηθεί ότι ένα περιστέρι άλλαξε τόπο διαμονής; Π.χ. Αγοράζω δυο περιστέρια ταχυδρομικά, ενήλικα. Τί θα πρέπει να κάνω, πόσο θα περιμένω ώστε αυτά να θεωρούν το κουμάσι μου ως το σημείο στο οποίο θα επιστρέψουν;
 
Ο τερματισμός του αγώνα δεν γίνεται στο κουμάσι του κάθε περιστεριού αλλά σε μια νοητή περίμετρο γύρω από την πόλη διαμονής τους. Όταν ξεκινήσουν από το φορτηγό τα περιστέρια κατευθύνονται προς την πόλη κατοικίας τους. Μπορεί να συμμετέχουν πολλοί σύλλογοι από διαφορετικές πόλεις, αλλά από την ίδια περιφέρεια. Και κάθε πόλη έχει και το νικητή της.

Επικουρικά να πως πως για να ξεκινήσει ένα τέτοιος αγώνας έχουν "καθαρίσει" τη νοητή οδό τους από τους ιπτάμενους θηρευτές και για τις μεγάλες αποστάσεις δημιουργούν σταθμούς παρακολούθησης και πρώτων βοηθειών για τα πουλιά που για κάποιους λόγους αδυνατούν να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους.

Ο κάθε εκτροφέας μέσω ειδικών συσκευών και δορυφορικών σημάτων μπορεί να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη θέση των αθλητών του εφ' όσον η τσέπη του σηκώνει το μεγάλα για τα συστήματα έξοδα.

Δείτε στο 1:50, όταν ανοίγουν οι πόρτες.

Για να δείτε αυτό το περιεχόμενο χρειάζεται η συγκατάθεσή σας για τον ορισμό cookie τρίτων.
Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, ανατρέξτε στη σελίδα μας για τη χρήση cookies.
 
Κάθε κουμασι στην εισοδο εχει νομιζω μια συσκευή που διαβαζει τον πομπο του κάθε περιστεριου την ωρα που μπαινει μεσα. Ισως το αποτέλεσμα να βγαινει σε συναρτηση της απόστασης από το σημειο εκκινησης μεχρι το εκάστοτε κουμασι και το χρονο που εκανε μεχρι να μπει μεσα σε αυτό.

Συνηθως οι εκτροφεις παιρνουν μικρα για να μαθουν πιο ευκολα το καινουργιο κουμασι. Αν παρεις μεγαλα δεν τα πετας αμεσως αλλα αφηνεις να κανουν πρωτα φωλια και να μεγαλωσουν μικρα και μετα σιγα σιγα τα μαθαινεις και εξω.

Διαβαζοντας το αρθρο του George98 για τα ταχυδρομικα περιστερια βλέπεις τον τροπο που ανακυρρησεται ο νικητης και είναι περιπου όπως τον περιεγραψα παραπανω.
 
misalouris είπε:
για να ξεκινήσει ένα τέτοιος αγώνας έχουν "καθαρίσει" τη νοητή οδό τους από τους ιπτάμενους θηρευτές
Πως καθαρίζουν τη διαδρομή από εναέριους (προφανώς) θηρευτές;

Σύμφωνα πάντως με όσα αναφέρεις, τείνω προς το συμπέρασμα ότι δεν μπορούν να διαγωνιστούν μεταξύ τους περιστέρια από διάφορες χώρες ή περιοχές, ειδικά όταν η γεωγραφική κατανομή της προέλευσής τους δεν επιτρέπει.
 
ianos είπε:
τείνω προς το συμπέρασμα ότι δεν μπορούν να διαγωνιστούν μεταξύ τους περιστέρια από διάφορες χώρες ή περιοχές, ειδικά όταν η γεωγραφική κατανομή της προέλευσής τους δεν επιτρέπει.
Καπου διαβασα οτι διαγωνιζονται εκτροφεις απο ολες τις χωρες του κοσμου. Πως; Διαβασα οτι στελνουν μικρα των πρωταθλητων τους σε ιδια περιοχη να μεγαλωσουν και οταν μεγαλωσουν γινεται ο αγων (το μικρο δεν πρεπει να χει δει καθολου την περιοχη που γεννηθηκε).

Νομιζω υπαρχουν διαφοροι αγωνες και η μεση ταχυτητα του περιστεριου παιζει τον τελικο ρολο στον νικητη. Βρηκα αυτα τα link, μελετησε τα (παντως μαλλον θελει χρημα και κοπο να πας σε αγωνες)
https://www.aspigeons.com/
http://www.pigeonfed.gr/sigmaupsilonnudeltaepsilonsigmaepsiloniotasigmaf.html

Ωραιο αρθρο στο wiki
https://el.wikipedia.org/wiki/Ταχυδρομικά_περιστέρια

Ελπιζω να μας διαφωτισει καποιος πως κρινονται τα πρωταθληματα.
 
Δυστυχώς, τα παραπάνω links δεν δίνουν κάποια πρόσθετη πληροφορία στα ερωτήματα που έθεσα, ευχαριστώ πάντως.

@misalouris, δεν διευκρίνισες πως καθαρίζεται η πορεία των περιστεριών. Θα ήθελες να μας εξηγήσεις;
 
Τα περιστέρια αυτά, όπως σωστά γράφηκε στο άρθρο κατευθύνονται μέσω ενός πολύπλοκου συστήματος στο ράμφος του... Προς το χώρο κατοικίας τους ακολουθώντας το συντομότερο δρόμο. Η νοητή ευθεία που ενώνει τα σημεία αφετηρία και τέλος, είναι ο διάδρομος για την επιστροφή τους κι αυτό το διάδρομο τον θέλουν καθαρό από αρπακτικά.

Περισσότερα δε γνωρίζω. Μεταφέρω όσα κατά καιρούς έχω διαβάσει.
 
ianos είπε:
Δυστυχώς, τα παραπάνω links δεν δίνουν κάποια πρόσθετη πληροφορία στα ερωτήματα που έθεσα
Δινουν πολλες αλλα πρεπει να το δεις. Κατα τα αλλα, τα περιστερια τερματιζουν στο σπιτι του το καθενα (οπου και εκει μετρεται ο χρονος αφιξης) και ο υπολογισμος ταχυτητας βγαζει νικητη.
 
Εγω προσωπικά για διεθνείς διαγωνισμούς δεν ξέρω την ακριβή διαδικασία.

boukefalas είπε:
καπου διαβασα οτι διαγωνιζονται εκτροφεις απο ολες τις χωρες του κοσμου
Αυτό μάλλον είναι ο μόνος τρόπος, και σίγουρα δουλεύει, οπότε... μάλλον αυτό είναι.

Πάντως όσο για τους θηρευτές δεν μπορεί να γίνει κάτι... Προφανώς και δεν επιστρέφουν όλα τα πουλιά μετά απο ένα αγώνα (για αυτό και ο κάθε εκτροφέας βάζει συνήθως πάνω από 20 με 60 πουλιά). Έχω ακόμα ακούσει για κάποιον που τα περιστέρια του χτυπήθηκαν απο κυνηγούς κατα την διάρκεια των αγώνων.

ianos είπε:
Επισης, τί σημαίνει φωλιά για το περιστέρι; Το σημείο που γεννήθηκε, η φωλιά που κλωσσά τα αυγα του;
Το κουμάσι του κατά κύριο λόγο.

ianos είπε:
Π.χ. Αγοράζω δυο περιστέρια ταχυδρομικά, ενήλικα. Τί θα πρεπει να κανω, πόσο θα περιμένω ώστε αυτά να θεωρούν το κουμάσι μου ως το σημείο στο οποίο θα επιστρέψουν
Για ενήλικα πουλιά αυτό μπορεί να γίνει μετά από περίπου 1 χρόνο όταν θα αφήσουν πίσω τα παλιά και φτιάξουν φωλιά στο νέο κουμάσι ή αν μιλάμε για καλά πουλιά μπορεί και ποτέ (αν η απόσταση με το παλιό τους κουμάσι βέβαια είναι γνωστή) γιατί αν δεν γνωρίζουν καθόλου την περιοχή έχουν καλές πιθανότητες μετά από την επιλογή ζευγαριού να μείνουν μόνιμα στο νέο κουμάσι.

Ελπίζω όλοι με το λιθαράκι μας να απαντήσαμε στις απορίες που δημιουργήθηκαν. :)
 
George98 είπε:
ελπίζω όλοι με το λιθαράκι μας να απαντήσαμε στις απορίες που δημιουργήθηκαν 🙂
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Νομίζω οτι καποια σημεία μου ειναι ακόμα θολά, αλλά αν δεν γνωρίζουμε παραπάνω, τι να κάνουμε; Ας αρκεστούμε σε αυτά.
 
Συμφωνω με @George98. Σε αγωνες 300-700 χιλιομετρων που γινονται δε μπορει να γινει κατι για αρπακτικα γι αυτο υπαρχουν απωλειες.

Στους αγωνες, το καθενα τερματιζει στο σπιτι του και γινεται υπολογισμος της μεσης ταχυτητας του. Για οσους ξερουν αγγλικα ας δουν αυτο animalplanet.com/tv-shows/other/videos/taking-on-tyson-the-rules-of-pigeon-racing/ (εκτος για καποιους εκτροφεις που τα βαζουν στο ιδιο κουμασι).
 
Γιάννη σε έναν αγώνα νικητής είναι το περιστέρι που θα έχει την μεγαλύτερη ταχύτητα. Άρα η απόσταση μεταξύ των κουμασιών δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Πολλές φορές έχει κερδίσει περιστέρι που έχει να καλύψει την μεγαλύτερη απόσταση αλλά έτρεξε με την μεγαλύτερη ταχύτητα.

Όταν η απόσταση που έχουν να καλύψουν τα περιστέρια είναι μικρή αυτό που είναι πιο κοντά και βάση λογικής έχει ένα πλεονέκτημα, μεγαλώνοντας η απόσταση που έχουν να διανύσουν το πλεονέκτημα μικραίνει αν δεν μηδενίζεται.

Παράδειγμα χαρακτηριστικό είναι ο αγώνας της Βαρκελώνης που παίρνουν μέρος η Βόρεια Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία κλπ. και έχουν κερδίσει περιστέρια που διένυσαν 1200 χιλιόμετρα, περιστέρια που έτρεξαν 900 χιλιόμετρα.

Μετά η κατάταξη που παίρνει ένα περιστέρι σε έναν αγώνα Π.Χ.
  • 1/520 Σύλλογος (Πρώτο ανάμεσα σε 520 περιστέρια του συλλόγου).
  • 3/1203 Περιφέρεια (Τρίτο ανάμεσα σε 1203 περιστέρια της περιφέρειας).
  • 5/12001 Εθνικό (Πέμπτο ανάμεσα σε 12001 περιστέρια σε εθνικό επίπεδο, Πανελλαδικά αν μιλούσαμε για Ελλάδα).
  • 10/27345 Διεθνές (Δέκατο ανάμεσα σε 27345 περιστέρια σε διεθνές επίπεδο, όπως το παράδειγμα της Βαρκελώνης).
Αυτή η κατάταξη είναι για αγώνα μεγάλης απόστασης, εννοείται για μικρή μπορεί να υπάρχει κατάταξη μόνο στο σύλλογο.

Επειδή παρ' όλα αυτά υπάρχουν αδικίες, διαφορετικές αποστάσεις μεταξύ κουμασιών, διαφορετικές γνώσεις πάνω στην προπόνηση, τη διατροφή, τη διαχείριση των περιστεριών, τα τελευταία χρόνια έχει ανάπτυξη το λεγόμενο One Loft Race.

Τι είναι αυτό;

Κάποιος εκτροφέας κατά κύριο λόγο (για να έχει γνώση γύρω από το θέμα) αναλαμβάνει σε δικές του εγκαταστάσεις να διοργανώσει αγώνες ταχυδρομικών περιστεριών.

Οι διάφοροι εκτροφείς περιστεριών από την ίδια χώρα αλλά και από άλλες, στέλνουν τα περιστέρια τους σε μικρή ηλικία, συνήθως μόλις αρχίσουν και τρώνε μόνα τους, χωρίς να έχουν δει τον περιβάλλοντα χώρο του κουμασιού τους. Έτσι τα μικρά περιστεράκια μαθαίνουν για σπίτι τους το νέο τους κουμάσι.

Μετά από μερικούς μήνες αρχίζουν οι προπονήσεις και στο τέλος οι αγώνες.

Έτσι όλα τα περιστέρια αρχίζουν τους αγώνες τους από το ίδιο σημείο και καταλήγουν στο ίδιο τέρμα. Κάνουν την ίδια προπόνηση, παίρνουν τα ίδια συμπληρώματα διατροφής, ζούνε στο ίδιο κουμάσι.

Έτσι τα περιστέρια δείχνουν της πραγματικές δικές τους δυνάμεις.
 
Δηλαδή Νεκτάριε, στον αγώνα της Βαρκελώνης τα περιστέρια αφήνονται από ένα σημείο νοτιότερα της Βαρκελώνης και υπολογίζεται η μέση ταχύτητας τους μέχρι να φτάσουν στην περίμετρο της Βαρκελώνης από τους πομπούς που έχουν, κι έτσι βγαίνει ο νικητής;

Από ο,τι καταλαβαίνω δεν είναι το ίδιο πιθανό να επιβιώσει ένα πουλί που θα γυρίσει από την Ισπανία στη Γαλλία με ένα άλλο που θα διανύσει μικρότερη απόσταση, άρα μάλλον όσο πιο μακρυά είσαι από την περιοχή του αγώνα, τόσο πιο κουραστικό κι επικίνδυνο για τα πουλιά σου.

Επίσης μήπως ξέρεις πως καθαρίζεται η διαδρομή από αρπακτικά;
 
Τα πουλιά τα αφήνουν από την Βαρκελώνη και γυρίζουν στην Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Βόρια Γαλλία,(δεν συμμετέχουν από την υπόλοιπη Γαλλία γιατί είναι κοντά στην Ισπανία). Οι περιοχές της Γαλλίας που συμμετέχουν είναι πάνω από 900 χιλιόμετρα.

Τα τελευταία αποτελέσματα 2016 Βαρκελώνη. | pipa.be/en/races/international/2016/barcelona-int-2016/liveresults

Όσον αφορά τους πομπούς που είπε ο Γιάννης @misalouris είναι μεν αρκετά μικροί για να προσαρμοσθούν πάνω σε ένα περιστέρι, αλλά όχι τόσο, ακόμα, για να μπορεί να τους κουβαλάει το περιστέρι για τόσο μεγάλες αποστάσεις. Ο κάθε περιστεράς θα στείλει αρκετά περιστέρια 20-40-60 και θα του γυρίσουν λίγα, σκέψου τα έξοδα. Σημείωσε ακόμα ότι έχουν κόστος γύρω στα 200 ευρώ (αν θυμάμαι καλά).

Αυτό με τους πομπούς δεν βλέπει σε πραγματικό χρόνο που είναι το περιστέρι. Επιστρέφει το περιστέρι βγάζεις τον πομπό, συνδέεις το πομπό με κάποιο κομπιούτερ που έχει το ανάλογο πρόγραμμα και σου δείχνει πάνω σε χάρτη την ταχύτητα, το ύψος, τη διαδρομή που ακολούθησε το περιστέρι από τον χώρο της απελευθέρωσης μέχρι το τέρμα.

Για να δείτε αυτό το περιεχόμενο χρειάζεται η συγκατάθεσή σας για τον ορισμό cookie τρίτων.
Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, ανατρέξτε στη σελίδα μας για τη χρήση cookies.
 
Νεκτάριε, τρία ερωτήματα ακόμα :
  1. Κάποια απο τα περιστέρια που δεν επιστρέφουν, θεωρείται οτι πεθαίνουν αν δεν απατώμαι. Ειναι έτσι; Αυτοί οι άνθρωποι δεν αγαπούν τα περιστέρια τους;
  2. Όλα τα πουλιά φορούν πομπούς, γιατί αλλιώς πως ξέρουν οι άλλοι περιπτεράδες να υπολογίσουν την μέση ταχύτητα για τη συγκεκριμένη απόσταση στην οποία τα περιστέρια διαγωνίζονται, εφόσον πολλά απο αυτά θα διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση απο την απαιτούμενη για να γυρίσουν στο σπίτι τους. Αν λοιπόν δεν μπορούν να υπολογίσουν το χρόνο στον οποίο διανύουν την εν λόγω απόσταση, πως βρίσκουν το νικητή; Ειμαι βέβαιος οτι η μέση ταχύτητα τους μειώνεται με την πάροδο του χρονου.
  3. Να υποθέσω οτι μετέχουν σε αγώνες όσοι διαμένουν σε ακτίνα απο την αφετηρία τέτοια ώστε τα πουλιά να μπορούν να επιστρέψουν μέσα στην ίδια ημέρα του αγώνα;
 
1. Οι περιστεράδες αγαπούν τα περιστέρια πιο πολλή και από τον εαυτό τους, αλλά έτσι είναι η φύση του αθλήματος. Τα περιστέρια μπορεί να ''χτυπηθούν'' από γεράκια, να πιαστούν από άλλους περιστεράδες, που δεν τα επιστρέφουν στους ιδιοκτήτες και τέλος πολλοί λίγα θα πεθάνουν.

2. Τα περιστέρια φοράνε στα πόδια εκτός από το κλειστού τύπου δακτυλίδι-ταυτότητα τους που μπαίνει στης πρώτες ημέρες ζωής τους και ένα ακόμα δακτυλίδι, κουμπωτό για τον αγώνα. Παλιά πριν τα ηλεκτρονικά ρολόγια, είχαν τα χειροκίνητα, πως δούλευαν αυτά;
Πήγαιναν όλοι στους κατά τόπους συνδέσμους και χρόνιζαν τα ρολόγια τους, αφού παρέδιδαν και τα περιστέρια για τον αγώνα.

1.webp

Για να δείτε αυτό το περιεχόμενο χρειάζεται η συγκατάθεσή σας για τον ορισμό cookie τρίτων.
Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, ανατρέξτε στη σελίδα μας για τη χρήση cookies.

Γυρνούσαν στα κουμάσια τους και περίμεναν να γυρίσουν τα περιστέρια. Αφού γυρνούσαν τα έπιαναν και τους έβγαζαν τα δακτυλίδια τα οποία τα έβαζαν μέσα στο ρολόι, γύριζαν ένα μοχλό και καταγραφόταν η ώρα άφιξης του περιστεριού.

Για να δείτε αυτό το περιεχόμενο χρειάζεται η συγκατάθεσή σας για τον ορισμό cookie τρίτων.
Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, ανατρέξτε στη σελίδα μας για τη χρήση cookies.

Πήγαιναν πίσω στο σύλλογο όλα τα ρολόγια και γινόταν η καταγραφή. Όπως καταλαβαίνεις ήταν χρονοβόρο για τον σύλλογο. Σκέψου να παίρνουν μέρος εκατοντάδες περιστεράδες σε εθνικό η διεθνές επίπεδο.

Την σημερινή εποχή είναι πολλή πιο εύκολο και τα αποτελέσματα λόγω ιντερνέτ μπορεί να τα βλέπεις και σε πραγματικό χρόνο. Πηγαίνεις στο σύλλογο τα περιστέρια φορώντας τους αυτή την φορά ηλεκτρονικά δακτυλίδια, που έχουν καταγεγραμμένα τα στοιχεία του περιστεριού.

2.webp

Ο σύλλογος έχει το ανάλογο μηχάνημα που καταγράφει τα στοιχεία του.

Ξέχασα να πω ότι πρώτα ο κάθε εκτροφέας φέρνει και ένα εξάρτημα από το ηλεκτρονικό ρολόι του, που έχει καταγράψει τα περιστέρια που θα τρέξουν. Ο σύλλογος τοποθετεί το εξάρτημα σε αντίστοιχο ''καταγραφέα'' (να το πω έτσι), παίρνει στοιχεία (τα περιστέρια, συντεταγμένες κουμασιού), αλλά και δίνει (της συντεταγμένες ) απελευθέρωσης για υπολογισμό απόστασης,ταχύτητας.

Ο εκτροφέας γυρίζει στο κουμάσι και περνάει τα δεδομένα που πήρε στο ρολόι του και περιμένει τα περιστέρια του. Όταν γυρίζει το περιστέρι και μπαίνει στο κουμάσι πατάει πάνω σε μια ''πλάκα'' που είναι μια κεραία και με το ηλεκτρονικό δακτυλίδι που φοράει ''κλείνει ένα κύκλωμα'', αν μπορώ να το πω έτσικαι καταγράφεται η ώρα άφιξης του περιστεριού.

Για να δείτε αυτό το περιεχόμενο χρειάζεται η συγκατάθεσή σας για τον ορισμό cookie τρίτων.
Για πιο λεπτομερείς πληροφορίες, ανατρέξτε στη σελίδα μας για τη χρήση cookies.

Κάποιοι σύλλογοι του εξωτερικού έχουν προχωρήσει τόσο που τα ρολόγια είναι συνδεδεμένα με το ιντερνέτ και ''βλέπουν'' τα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο.

3. Όταν μιλάμε για αγώνες 1000+ χιλιομέτρων τα πουλιά είναι αδύνατον να γυρίσουν όλα την ίδια μέρα.
Αν έχουν ούριο άνεμο θα γυρίσουν αρκετά την ίδια μέρα αν όχι γυρίζουν την άλλη μέρα, την τρίτη μέρα, μετά από μια εβδομάδα μπορεί και παραπάνω, ανάλογα το κάθε περιστέρι τι έχει συναντήσει στο δρόμο του, από γεράκια μέχρι άσχημες καιρικές συνθήκες.

Εδώ μπορείς να δεις περιστέρια που έτρεξαν σε Ελληνικό αγώνα, διένυσαν 420 χιλιόμετρα και όμως τερμάτισαν από της 30/7 που ήταν ο αγώνας μέχρι και 6/9 , 36 και ημέρες μετά. https://www.aspigeons.com/trains-ra...867-029c-4e9c-966d-a23c9e424204&Action=Result
 
Συνονόματε, όχι μόνο τα αγαπάμε αλλά δίνουμε σε αυτά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας. Να ξέρεις πως χάνουμε πολλά πουλιά εκτός αγώνων. Αυτή την περίοδο λόγου χάριν, τα γεράκια έγιναν περισσότερα από τα σπουργίτια. Πάμε παραπέρα όσο μπορούμε.
 
Back
Top