Γενικά Χρειάζεται εκπαίδευση;

  • Θεματοθέτης Θεματοθέτης Elenie
  • Ημερομηνία Ημερομηνία

Elenie

PB Member
Εγγραφή
30 Νοε 2017
Μηνύματα
440
Πόλη
Αθήνα
Επανήλθα και πάλι για να ρωτησω κάτι που ίσως να είναι αυτονόητο για κάποιους. Πρόκειται για τον Abe, το καινούριο μου καναρίνι. Είναι μικρούλης ακόμα και πολύ πιθανό να περάσει τώρα την πρώτη του πτερροροια, όποτε και δεν έχει ακόμα βρει το κελάηδημα του. Αν δεν είναι έτσι ας με ενημερώσει καταλληλότερα ο Αντώνης @Tony Forpus που τον είχε. Χρειάζεται να ακουει κάποιο ενήλικο αρσενικό για να πάρει το κελάηδημά του την τελικη μορφή ή θα την βρει μόνο του;
Δηλαδή τα καναρινια έχουν έμφυτο τον τρόπο που θα πλέξουν το τραγούδι τους ή χρειάζεται εκπαίδευση; Και αν ναι πώς μπορώ να το κάνω; Ο Abe αν θυμάμαι καλά τα λεγόμενα του Αντώνη είναι τιμπραντο. Χρήζει κάποιας ειδικής μεταχείρισης στο τραγούδι του;
 
Ελένη χωρίς να είμαι ο ειδικός, θα σου πω αυτά που εγώ γνωρίζω μέχρι στιγμής και τις όποιες σκέψεις και παρατηρήσεις έχω επί του θέματος.. Καταρχάς εάν είναι σε πτερρόροια είναι και η καλύτερη περίοδος μιας και τα πουλάκια κάνουν την "εγγραφη" τους ως αναφορά τους ήχους.
Ως εκ τούτου κάλο θα είναι να ακούει κάτι. Εγώ προσωπικά καθόλη την διάρκεια του χρόνου τους βάζω (όποτε μπορώ) διάφορα κελαηδίσματα από το youtube για 20-30λεπτά.

Επίσης τους βάζω και μουσική όπου τα ξεσηκώνει αναλόγως. Τα δικά μου έχουνε μια ροπή προς την κλασσική και την lounge .. Προφανώς λόγο κάποιων ηχητικών συχνοτήτων που περιέχουν αυτά τα είδη και όχι από γούστο. Βεβαία να πω ότι και όταν ακούν ηλεκτρική σκούπα ξεσηκώνονται επίσης 🙂 Όμως αυτό δεν είναι το εκπαιδευτικό στάδιο.. Θα το έλεγα περισσότερο σαν στάδιο συντήρησης..

Σκέψη μου λοιπόν επί του προκειμένου είναι ότι κάλο θα είναι να ακούει κάποιες ώρες την ήμερα κάποιους ήχους και εφόσον είναι timbrado κάλο θα είναι από timbrado. Εφόσον δεν έχεις άλλο αντίστοιχο ενήλικο αρσενικά τότε..άπειρα το κλιπς στο youtube με "πρωταθλητές" timbrado.

Για περισσότερες λεπτομέρειες επί του θέματος θα πρέπει να περιμένεις τους γνώστες των timbrados.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μουρμουραει

Κάνει κάποια μικρά «τουι-τουι» Με δυο τόνους φωνής τα συγκεκριμένα. Όποτε βρίσκω κλιπάκια στο you tube και του βάζω να ακουει για κανένα μισάωρο την ημέρα;

Και ερωτηση εγκυκλοπαιδικης φύσης. Αν δεν ακούσει κελάηδημα, θα βρει το δικό του; Είναι έμφυτο να έχουν κάποια τραγούδια ήδη πλεγμένα στο Dna τους; Σχετικό/άσχετο με το θέμα, αλλά είναι ενδιαφερον σαν απάντηση.
 
είναι έμφυτο να έχουν κάποια τραγούδια ήδη πλεγμένα στο Dna τους

Έχει ενδιαφέρον το θέμα!
Η άποψη μου ότι εφόσον το κελάηδημα είναι και ο τρόπος που τους δίνει η φύση για την προσέλκυση του θηλυκού που συνεπάγεται την διαιώνιση του είδους, τότε κάτι θα πρέπει να υπάρχει σε επίπεδο DNA..
 
Εμένα τα δικά μου ολη μέρα κάνουν 《τουι-τουι》και περνάνε πτερροροια, τωρα τις 2 τελευταίες μερες γινεται ολο και πιο εντονο, επειδη δεν ξερω ποτε αρχιζουν παλι το τραγουδι;
 
Και ερωτηση εγκυκλοπαιδικης φύσης. Αν δεν ακούσει κελάηδημα, θα βρει το δικό του; Είναι έμφυτο να έχουν κάποια τραγούδια ήδη πλεγμένα στο Dna τους; Σχετικό/άσχετο με το θέμα, αλλά είναι ενδιαφερον σαν απάντηση.

Θα βγαλει ενα δικο του ρεπερτοριο επηρεασμενο απο οτι ακουει στη γειτονια!
 
  • Like
Αντιδράσεις: Elenie
Εδώ που μένω είναι ο κήπος γεμάτος κοτσύφια και άλλα τα οποία δεν ξέρω, αλλά τώρα το καλοκαίρι έχουν εξαφανιστεί όλα και μόνο τζιτζίκια και σίγουρα σπουργίτια, αλλά όχι και το ιδιαίτερο, να τους βάζω από το YouTube;
 
Εμένα πάλι το αρσενικό και ενώ περνάει πτεροροια κελαηδάει πάρα πολύ

Δεν μου έχει τύχει ποτέ. Εμένα μουγγοθοδωροι στην πτερρροια.
[automerge]1566481413[/automerge]
Επίσης, άλλο ερώτημα. Στο τραγούδι τους κρίσιμος είναι ο πρώτος χρόνος, δηλαδή το διάστημα μετά την πρώτη πτερροροια; Τότε είναι που φτιάχνουν το τραγούδι τους; Άπαξ και το βρούμε μια φορά, μετά έχει νόημα να ακούνε αλλά κελαηδησματα;
 
Και άλλη μια ερώτηση.
Επειδή το καθένα είναι στο κλουβακι του αλλά βλέπονται μηπως να τους βαλω κάτι στη μέση μόνο για να ακούει το ένα το αλλο;
 
επειδη δεν ξερω ποτε αρχιζουν παλι το τραγουδι;
Από μέσα με τέλη Σεπτεμβρίου ξεκινούν και μέσα σε μερικές εβδομάδες ολοκληρώνουν το ρεπερτόριο.

να τους βάζω από το YouTube;
Δεν θα τους κάνεις κακό! Ίσα ίσα!

Δεν μου έχει τύχει ποτέ. Εμένα μουγγοθοδωροι στην πτερρροια.
Κάποια σταματούν εντελώς και κάποια άλλα όχι Ελένη. Εμένα μόνο 2 στα 5 κελαηδάνε αυτή την περίοδο. Και αυτά πολύ αραιά

Επειδή το καθένα είναι στο κλουβακι του αλλά βλέπονται μηπως να τους βαλω κάτι στη μέση μόνο για να ακούει το ένα το αλλο;
Τα αρσενικά δεν πρέπει να βλέπονται γιατί αλλιώς δεν κελαηδούν. Ακουστική επαφή μόνο. Όχι οπτική.
 
Θέλεις να κάνεις αναπαραγωγή;

Γενικά ακόμη και αναπαραγωγή να μην θέλεις να κάνεις καλό είναι τα αρσενικά να είναι μονά τους στα κλουβιά τους για να δίνουν ολοκληρωμένο κελάηδημα.
Αν θέλεις να τα έχεις ζευγαράκι για να τα θαυμάζεις τότε να ξέρεις ότι θα στερηθείς μέρος από το κελάηδημα του αρσενικού και ότι μπορεί να σου προκύψουν απρόσμενες..ωοτοκίες κι αργότερα την άνοιξη ίσως και νεοσσοί 🙂

Εξαρτάται λοιπόν τι ζητάς από τα πουλάκια σου.

Αν προτίθεσαι να κάνεις αναπαραγωγή, τα χωρίζεις και τα ενώνεις (υπάρχει μια διαδικασία για το πως τα φέρνεις σε επαφή) κατά τα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουάριου.
Σε περίπτωση που θέλεις να δεις τα περί αναπαραγωγής διάβασε το παρακάτω άρθρο.

 
Σκέφτομαι να κάνω και αναπαραγωγή αλλά δεν ξερω γενικά και θέλει πολύ διάβασμα και ψάξιμο
Πάντως αυτό που με ενδιαφέρει προς το παρόν είναι το τραγούδι τους.
 
Δεν μου έχει τύχει ποτέ. Εμένα μουγγοθοδωροι στην πτερρροια.
[automerge]1566481413[/automerge]
Επίσης, άλλο ερώτημα. Στο τραγούδι τους κρίσιμος είναι ο πρώτος χρόνος, δηλαδή το διάστημα μετά την πρώτη πτερροροια; Τότε είναι που φτιάχνουν το τραγούδι τους; Άπαξ και το βρούμε μια φορά, μετά έχει νόημα να ακούνε αλλά κελαηδησματα;

Αλλοι υποστηριζουν πως μονο στην πρωτη πτεροροια θα παρουν αλλοι οτι κατι αρπαζουν και στη δευτερη.

Ισως μας δωσει περισσότερες πληροφοριες ο φιλος Γιαννης @Giannisbox που ειχα την χαρα να συναντησω με το που εφτασα Θεσσαλονίκη!
 
Νομίζω πως η Elenie δίνει την αφορμή με την ερώτησή της να σκεφθούμε σφαιρικά για το θέμα της φωνής των καναρινιών και να προσπαθήσουμε βάσει της έρευνας, της εμπειρίας και των γνώσεών μας να διατυπώσουμε ολοκληρωμένες και εμπεριστατωμένες θέσεις. Συγκεκριμένα, γνωρίζουμε όλοι ότι το καναρίνι είναι φύσει ωδικό πτηνό. Από την άλλη, γνωρίζουμε βέβαια ότι το κελάηδημα του άγριου καναρινιού είναι πιο φτωχό από το κελάηδημα των καναρινιών σε αιχμαλωσία και ειδικά των καναρινιών φωνής. Επίσης, ξέρουμε ότι σε ορισμένες ράτσες καναρινιών (όπως στα Μαλινουά) το τραγούδι έχει διαμορφωθεί και από την πρόσμιξη εξωγενών ήχων (όπως το κελάρισμα του νερού). Από τα ανωτέρω προκύπτει το συμπέρασμα ότι τα καναρίνια έχουν τη δυνατότητα να κελαηδούν αλλά και να ενσωματώνουν ήχους στο τραγούδι τους παράγοντας πολυπλοκότερα και πιο ωραία στο άκουσμά τους ρεπερτόρια. Είναι ακόμη αξιοπρόσεκτο ότι το τραγούδι στα καναρίνια φωνής έχει διαμορφωθεί σταδιακά. Για παράδειγμα ξέρουμε ότι τα ρεπερτόρια των Τιμπράντος και των Μαλινουά διαμορφώνονταν στο πέρασμα πολλών γενεών των συγκεκριμένων τύπων καναρινιών. Η διαμόρφωση δε αυτή είχε συνέχεια, πράγμα, που κατά τη γνώμη μου, πιστοποιεί ότι ποιοτικά το κελάηδημα κάθε νέας γενιάς πουλιών βρισκόταν στη στάθμη του αντίστοιχου της προηγούμενης γενιάς με τάση βελτίωσης. Πιο συγκεκριμένα, νομίζω ότι το πνεύμα που διήπε την όλη διαδικασία ήταν ότι το τα νέα πουλιά έπρεπε να έχουν οπωσδήποτε το τραγούδι των παλιών (ώστε να μην χαθούν οι μέχρι τότε προσπάθειες μορφοποίησης της φωνής) με κάποιες νέες μορφοποιήσεις. Αυτό σε συνδυασμό με την επιστημονικά τεκμηριωμένη θέση ότι τα επίκτητα χαρακτηριστικά δεν κληρονομούνται, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι τα νέα πουλιά μπορούν να υιοθετήσουν τις φωνές των γονέων τους. Ίσως αυτό στη φύση να μην επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στη φύση τα νεαρά δεν συνυπάρχουν τόσο πολύ με τα ενήλικα και στο γεγονός ότι τα πουλιά εκεί δεν έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν τόσο με το τραγούδι τους, λόγω της δυσκολίας επιβίωσης. Συμπερασματικά, τα καναρινάκια μας στην αιχμαλωσία αναπτύσσουν σίγουρα κάποιο βασικό τραγούδι που δεν προέρχεται από κάποια εκπαίδευση, αλλά υφιστάμενα εκπαίδευση μπορούν να αποδώσουν ωραιότερο τραγούδι.
 
@Tony Forpus
Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι κάθε καναρίνι έχει τον δικό του μοναδικό χαρακτήρα τόσο στο τραγούδι όσο και στην συμπεριφορά του.
Έτσι άλλο γίνεται(από μόνο του ή με βοήθεια) καλός τραγουδιστής άλλο μέτριος άλλο κακός.
Μπορείς να καταλάβεις ένα που βαριέται να πει όλες τις νότες ενώ που και που τις λέει αρκετά καλά. Ότι και να κάνει ο εκτροφέας αυτό θα λέει αυτά που θέλει και τέλος.
Δεν τραγουδούν όλα όπως θέλουμε, μπορούμε να βοηθήσουμε το έμφυτο ρεπερτόριο τους με δάσκαλο ή με ήχους αλλά δεν θα τα κάνουμε champion αν δεν το χουν για να το πω απλά.
Οι γνώμες γενικά διίστανται και υπάρχουν αρκετές μελέτες από όλες τις πλευρές.
Παραθέτω μια ενδιαφέρουσα μελέτη όπου ο καθένας μπορεί να βγάλει κάποια συμπεράσματα.

[automerge]1566489916[/automerge]
Επίσης, άλλο ερώτημα. Στο τραγούδι τους κρίσιμος είναι ο πρώτος χρόνος, δηλαδή το διάστημα μετά την πρώτη πτερροροια; Τότε είναι που φτιάχνουν το τραγούδι τους;

Το 80 με 90% του ρεπερτόριου τους δημιουργείτε τις πρώτες 50 60 μέρες.
Μια αλλαγή πάλι ίσως έρθει μετά την δεύτερη πτεροροια οπότε επέρχεται και η τελειωτική σταθεροποίηση του τραγουδιού του.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Back
Top