Φυσικά δεν γίνεται όλα να είναι τέλεια, έχουμε δουλειές, υποχεώσεις κλπ. Και ας μην ξεχνάμε ότι κι εκείνα έχουν τις μέρες τους, όπως κι εμείς. Κάποιες μέρες δουλεύουμε πολύ αποτελεσματικά και γρήγορα, άλλες σερνόμαστε. Δεν σημαίνει κάτι. Σημασία έχει να βλέπουμε τα πράγματα από την οπτική του πτηνού, βασικά. Δλδ εαν κάνετε εκπαίδευση με ραβδί, τότε το δάχτυλο ή το χέρι είναι κάτι ξένο γιαυτήν, παρόλο που σε εμάς δεν φαίνεται η διαφορά.
Ο τρόπος με τον οποίο κάνουμε εκπαίδευση πλέον στα ζώα, και αυτό ισχύει για όλα τα ζώα, όχι μόνο παπαγάλους, είναι αυτό που λένε στα αγγλικά positive reinfrorcement. Αυτό σημαίνει ότι επιβραβεύουμε και ετσι ενισχύουμε την θετική/επιθυμητή συμπεριφορά. Προσωπικά έχω πάντα δίπλα μου ένα κουτί με φουντίτσες μίλλετ, οπότε όταν κάποιο από τα παπαγαλάκια μου κάνει κάτι που είναι θετικό, από το να καθίσει στο (μη συνδεδεμένο) φωτιστικό του γραφείου, δλδ να με πλησιάζουν χωρίς φόβο, μέχρι όταν κάνουμε κανονική, "επίσημη" εξάσκηση.
Επίσης βοηθάει η εκμάθηση εντολών. Όταν λέω ΜΗ, η Αυγή ξέρει ότι πρέπει να σταματήσει αυτό που κάνει (συνήθως να δαγκώνει ό,τι βρει). Καλό πουλάκι σημαίνει φυσικά ότι κάνουν κάτι θετικό και θα πάρουν κέρασμα γιαυτό. Η Ίρις εχει ψιλομάθει να ανεβαίνει στο χέρι μου όταν λέω "βηματάκι" και κρατάω φυσικά και μίλλετ. Παίρνει καιρό και πολλά είναι δια της δοκιμής και του λάθους, αλλά η ουσία είναι η επανάληψη και το να μην πιέζουμε αν δεν θέλουν, δλδ αν φοβούνται.
Τέλος, ίσως σας διαφωτίσει την κατάσταση η παρακολούθηση μοτίβων στην συμπεριφορά της. Πολύ πιθανό να φοβάται όταν βάζετε το χχέρι στο κλουβί μόνο κάποιες φορές. Ή μπορεί να φοβάται πάντα και απλά να "παγώνει" αντί να φτεροκοπά. Γενικά τα θηλυκά είναι πιο νευρικά και δύσκολα στην εκπαίδευση, και δαγκώνουν κι από πάνω, οπότε απαιτείται αρκετη υπομονή.
Όταν είναι εκτός κλουβιού, έχει κάποιον δικό της χωρο να παέι να καθίσει, κάποιο σταντ ή πάρκο?