Στα καταστήματα πώλησης ( petshop ) οι συναλλαγές γίνονται με υπαλλήλους που δεν έχουν γνώσεις. Ο μοναδικός τους στόχος είναι να πουλήσουν ένα καναρίνι όπως θα πουλούσε η πωλήτρια/της σε ενα εμπορικό κατάστημα ένα προϊόν. Σπάνιες είναι οι περιπτώσεις που ο υπάλληλος του καταστήματος μπορεί να σου δώσει εξειδικευμένες πληροφορίες ( γένος, ηλικία κτλ ), θα προλάβει μία ασθένεια και θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα.
Αντίθετα, σε ένα εκτροφείο (δαχτυλίδια, σύλλογο ) οι πληροφορίες αυτές δίνονται με ασφάλεια δεδομένου του γεγονότος ότι αυτή έχουν προχωρήσει στην εκτροφή του είδους. Ο εκτροφέας για να φτάσει στο σημείο της πώλησης έχει δαπανήσει χρήματα, έχει αφιερώσει χρόνο στην καθαριότητα στο τάισμα κτλ.
Είναι, επίσης, συνηθισμένο στην Πάτρα την οποία γνωρίζω, στις βιτρίνες των petshop πολλά πουλιά να συμβιώνουν σε κλουβιά μικρά κάτω από άθλιες συνθήκες, εκτεθειμένα σε κινδύνους μόλυνσης με περιστέρια να τα προσεγγίζουν και να μετά δίδουν μικρόβια. Έχω ανεβάσει στο petbirds.gr φωτογραφία από περιστέρι να τρώει από το φαγητό που πουλάει το petshop σε ανυποψίαστους πελάτες.
Αρα πριν αγοράσουμε ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ για να έχουμε όπως έλεγε και η γιαγιά μου.