Αναπαραγωγή Μπορεί η παραγωγή υβριδίων να αποτελεί εκτροφικό στόχο;

Γιατί να υπάρχουν διαγωνισμοί και καλλιστεία ζώων; (αλλά και ανθρώπων;.)
Είμαστε ήδη εκτός θέματος αλλά είναι πολύ ωραίο ερώτημα, ας ανοίξουμε καινούριο θέμα
 
αυτό το δουλεύω ώρα αλλά δεν μπορώ να το καταλάβω... Δηλ. Σταύρο τι διαφορά υπάρχει στην παραγωγή μούλων για ψυχαγωγία από την παραγωγή καναρινιών;
Λίγη περισσότερη προσοχή στην ουσία της συζήτησης χρειάζεται ρε συ Δημήτρη, όχι περισσότερη προσπάθεια.

Λοιπόν, ας δούμε κατ' αρχήν τι είναι υβρίδιο. Από την πλευρά της συστηματικής ταξινόμησης, τα υβρίδια διαφέρουν ανάλογα με την προέλευσή τους:

Τα υβρίδια μεταξύ διαφορετικών υποειδών. Αυτό πχ. σημαίνει αναπαραγωγή C. c. balcanica X C. c. britannica. Εδώ έχουμε δύο καρδερίνες που η πρώτη ζει στην Ελλάδα και η δεύτερη στη Βρετανία και μάλιστα ούτε καν στη Βρετανία αλλά στις δυτικές νησιωτικές περιοχές της. Αυτά τα υποείδη δεν συναντώνται ποτέ καθώς η εποχική μετανάστευση τους δεν συναντά κοινές περιοχές, κοινούς συμβατούς βιότοπους.

Τα υβρίδια μεταξύ διαφορετικών γενών, δηλαδή το γένος Carduelis Χ Serinus (καρδερινο-φλωρο-σισκινο-λουγαρο Χ καναρο). Ένα άλλο παράδειγμα σε αντιστοιχία που αφορά στην Κλάση των θηλαστικών, είναι το πρόβατο με την κατσίκα ή το λιοντάρι Χ τίγρης κ. Α.

Υπάρχουν και άλλα προκύπτουν από το ζευγάρωμα μεταξύ ειδών διαφορετικής οικογένειας ή ακόμη και διαφορετικής τάξεως. Αυτά βέβαια είναι πολύ σπάνια και ειδικά το δεύτερο εξαιρετικά σπάνιο.

Η αναπαραγωγή αυτών των όντων μεταξύ τους είναι εφικτή με βάση τη βιολογία, αλλά δεν είναι ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να επιτευχθεί, αλλά δεν υπάρχουν τέτοια άτομα στη φύση, καθώς η φύση δεν επιτρέπει για τους δικούς της λόγους να υπάρχουν. Δηλαδή, είτε είναι σχεδόν απίθανο να επιλέξουν να αναπαραχθούν δύο άτομα διαφορετικών ειδών, γενών κ.λπ. μεταξύ τους ή ακόμη και αν κάποτε συμβεί οι απόγονοί τους δεν επιβιώνουν λόγω αδυναμίας προσαρμογής στο περιβάλλον ή επειδή αποβάλλονται ως "μιάσματα" από την κοινωνία της αγέλης. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με τα υβρίδια αλλά και με τις μεταλλάξεις.

Επομένως και για να απαντήσω στην ερώτησή σου Δημήτρη, η διαφορά που υπάρχει είναι ότι στη μία περίπτωση έχουμε μια φυσιολογική αναπαραγωγή (καναρίνι Χ καναρίνι) ενώ στην άλλη έχουμε μια αφύσικη αναπαραγωγή (καρδερίνα Χ καναρίνι). Εδώ μπαίνει καταρχήν το ηθικό θέμα που έχει να κάνει με το κατά πόσον έχουμε το δικαίωμα να προβούμε, να επιβάλουμε ένα τέτοιο ζευγάρωμα από τη στιγμή που μπορεί να είναι εφικτό βιολογικά αλλά είναι απορριπτέο από τη φύση, από το θεό, από την τύχη ή από οτιδήποτε θεωρεί κανείς ότι είναι η Δύναμη που καθορίζει τις τύχες των έμβιων ζώων. Αν επιτρέπεται δηλαδή να προβαίνουμε σε αυτήν την "ύβρη" απέναντι στη Δύναμη που δεν επιτρέπει στην πράξη κάτι τέτοιο αλλά κρατάει ένα back up για τον εαυτό της (βιολογικά εφικτό) ώστε να το χρησιμοποιήσει όταν χρειαστεί υπό τις κατάλληλες συνθήκες.

Ας προσγειωθούμε τώρα στην καθημερινότητα και στην πραγματικότητα του εκτροφειου για να ρωτήσω για τελευταία φορά γιατί νομίζω ότι δεν μπορώ να κάνω πιο ξεκάθαρο τον συλλογισμό μου.

Για ποιο λόγο πρέπει να κάνουμε αυτού του είδους την αναπαραγωγή; Απλά επειδή μπορούμε και έτσι τσαμπουκά "υβρίζουμε"; Και άντε να πούμε ότι το κάνουμε με όσο αίσθημα ενοχής επιτρέπει η συνείδηση καθενός προκειμένου από αυτήν την αναπαραγωγή να πετύχουμε κάτι που προσδοκούμε και μετά τέλος (ο σκοπός για να πετύχουμε τον ΣΤΟΧΟ). Ποιος είναι όμως ο στόχος στην χωρίς τέλος παραγωγή καρδερικάναρων για κατοικίδια, για ψυχαγωγία; Βάλτε σε αυτόν τον προβληματισμό και το θέμα των ιθαγενών και της κλοπής τους από τη φύση και της κακοποίησης τους από μεγάλη μερίδα ανθρώπων που ασχολούνται με αυτή την παράδοση και θα καταλάβετε τι θέλω να πω.

Τέλος πάντων, φοβάμαι ότι έχω κουράσει και δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω πιο ξεκάθαρη τη σκέψη μου.
 
Σταύρο σχετικά με την ψυχαγωγία, το επιχείρημα της φυσικής κατάστασης δε νομίζω οτι εξαιρεί τα καναρίνια. Μπορεί να μην υπάρχουν τα καναρίνια μας στην φύση αυτό όμως δεν σημαίνει οτι η φυσική τους κατάσταση είναι να βρίσκονται μέσα στα κλουβιά μας.Ακόμα και αν πούμε χίλια πράγματα, οτι δεν επιβιώνουν, οτι είναι "φυσικό" αδιέξοδο κτλ.. Πως θα απαντήσουμε στο γιατί αναπαράγουμε μια αφύσικη κατάσταση αν δεν κάνουμε αναφορά στην δική μας ψυχαγωγία;Είναι παράλογη αυτή η σκέψη, δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε κατοικίδιο; Τίποτα δεν "εξημερώθηκε" για να ζεί σε ένα κλουβί, σε 4 τοίχους ή έναν φράχτη και πόσω μάλλον να αναπαράγεται πακέτο με αυτές τις προυποθέσεις και υπο τον έλεγχό μας.
Συνεπώς οι συνθήκες απο μόνες τους ζητούν την ευθύνη και ως προς αυτό λειτουργούμε ατομικά, σε επίπεδο κοινοτήτων και πολιτειακά. Το τι θα συμβεί, είναι συνισταμένη των παραπάνω αλλά δεν είναι κάτι το αποδείξιμο,υπάρχει μόνο σαν συνισταμένη αξιών.
Το ηθικό ή αξιακό πλεονέκτημα κατακτίεται μέσα στο απλό σχήμα οτι η εκτροφή δεν είναι μόνο αναπαραγωγή.Αυτή είναι και η ουσία στο χόμπι μας, στο "αν θα τους βάλουμε σήμερα φύτρα ή κάνει πολύ ζέστη και δεν πρέπει", παρά στο αποτέλεσμα μιας περιόδου 2-3 μηνών, ετησίως.Αντίθετα πολλές φορές αλλά όχι πάντα, τα συμμετέχοντα πτηνά για υβριδισμούς έχουν μια εργαλειακή αντιμετώπιση και κρίνονται μόνο απο το αποτέλεσμά τους. Επίσης είτε αυτή η εκτροφή έχει στόχο είτε όχι, τα στείρα άτομα δεν έχουν θέση σε αυτή.
Δεν βλέπω τον λόγο που η COM κλείνει τα μάτια στα "απόνερα" των υβριδισμών, δεν αντιλαμβάνομαι καν το νόημα να διαγωνίζονται πτηνά-υβρίδια. Πιστεύω οτι η διασπορά των μεταλλάξεων σε ιθαγενή είδη θα λύσει πολλά ζητήματα μέσω της εκτροφής τους. Τώρα αν αυτή η διασπορά γίνεται μέσω υβριδισμών όπως και στα καναρίνια, φαντάζομαι οτι είναι ένα φαινόμενο μικρής έκτασης, απο πολύ οργανωμένες ομάδες εκτροφέων.
Στα καρδερινοτέτοια πριν δούμε τον υβριδισμό, πρέπει να δούμε την κλοπή. Η πρακτική του μούτου ή τα στείρα θηλυκά αρκούν επίσης.
Σημείωση:Όταν έγραψα οτι κανένας υβριδισμός δεν αφήνει 100% γόνιμους απογόνους και των δύο φύλων, αναφερόμουν στα καναρίνια. Δεν ξέρω τι γίνεται με τις διασταυρώσεις δεκάδων άλλων ιθαγενών μεταξύ τους.
 
Τίποτα δεν "εξημερώθηκε" για να ζεί σε ένα κλουβί, σε 4 τοίχους ή έναν φράχτη και πόσω μάλλον να αναπαράγεται πακέτο με αυτές τις προυποθέσεις και υπο τον έλεγχό μας.
Έχει απαντηθεί πολλάκις αυτό. Είναι "κακό" πράγμα να βρίσκεται οποιοδήποτε πουλί σε κλουβί, μόνο που είναι εντελώς διαφορετικό να εκτρέφεις ένα πουλί που γεννήθηκε σε κλουβί από ένα πουλί που το έκλεψες την ώρα που πετούσε ελεύθερο.

Στο συγκεκριμένο θέμα αυτό που απασχολεί επίσης είναι ότι τα πουλιά από τα οποία παράγονται τα ιθαγενή υβρίδια είναι κατά 90% (για να μην είμαστε απόλυτοι) είναι πουλιά της φύσης. Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό το ποσοστό είναι τουλάχιστον 99%. Έτσι εκτός από το ηθικό θέμα της παραγωγής όντων που δεν αναπαράγονται μόνα τους αλλά παρόλα αυτά δεν απαγορεύεται κάποιο νόμο, εκτός από το θέμα της διατήρησης σε κλουβιά πουλιών τα οποία δεν απαγορεύονται από κάποιο νόμο, για ψυχαγωγία, υπάρχει και το θέμα της διατήρησης σε κλουβιά πουλιών που απαγορεύονται από το νόμο, τα οποία κατέληξαν εκεί μετά από κλοπή η οποία είναι παράνομη, για να φτάσουν να παράγουν υβρίδια για ψυχαγωγία.

Αυτές οι δύο περιπτώσεις για μένα τουλάχιστον έχουν τεράστια διαφορά και όπως ανέφερα ξανά σε αυτή τη συζήτηση, αν δεν υπήρχε το θέμα της παρανομίας σε κάθε βήμα αυτής της δραστηριότητας, το θέμα μου για τα υβρίδια θα είχε καθαρά φιλοσοφική βάση και τότε το πιο πιθανό είναι να μην έγγραφα κάποιο μήνυμα σε αυτή τη συζήτηση.

Ας μην ξεχνάμε ότι δίνουμε "παράτυπα" το χώρο στις συζητήσεις για την αναπαραγωγή και την εκτροφή των ιθαγενών με σκοπό τη δημιουργία νέων γόνιμων πουλιών των οποίων η αναπαραγωγή έχει σαν ΣΤΟΧΟ τη παραγωγή γόνιμων ατόμων που θα διευρύνουν ακόμη περισσότερο τον αριθμό των γεννητόρων μπας και μειωθεί κάπως αυτή η γυφτιά με τα δίχτυα και τις ξόβεργες. Παρόλα αυτά, δεν επιτρέπουμε συζητήσεις για άγρια, παρά μόνο αν έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας και μέχρι αυτό να αποκατάθεί, εάν είναι τυχερά.

Εδώ προκύπτει ξανά το ερώτημα κι ο προβληματισμός μου. Ποιος είναι ο ΣΤΟΧΟΣ στην αναπαραγωγή υβριδίων για να ξέρουμε και εμείς ποιος είναι ο ΣΚΟΠΟΣ μας, τι επιδιώκουμε εμείς ως PetBirds να κάνουμε δίνοντας χώρο σε αυτήν την πρακτική, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, σαν να είναι αυτονόητο ότι απαγορεύονται οι συζητήσεις για πιασμένα ΕΚΤΟΣ αν παράγουν μούλους και τι προκαλούμε έστω και έμμεσα μέσω της στάσης μας;
 
Ο εκτροφέας είναι ένας άνθρωπος που είτε επιθυμεί να ικανοποιήσει την αναγκη για κέρδος είτε για προσωπική ευχαρίστηση μέσω της απασχόλησης με την εκτροφή οποιουδήποτε είδους.
Σε κάθε περίπτωση η ιδέα του πειραματισμού πάντα κέντριζε το ενδιαφέρον του ανθρώπου και για αυτό δε ζούμε στις σπηλιές.
Τέλος η διαφορετικότητα στον τρόπο σκέψης (φιλοσοφία) είναι απαραίτητη για να υπάρχει αρμονία στην κοινωνία. Μη βάζετε κατά νου το καλό και το κακό το σωστό και το λάθος αλλα δείτε τις πράξεις και τις σκέψεις των ατόμων ως την ανάγκη εύρεσης της ψυχικής τους ηρεμίας και γαλήνης. Ποιος μου δίνει το δικαίωμα να σου το αρνηθώ όταν οι πράξεις σου δεν μας καταπατούν κυριαρχικά δικαιώματα και δεν μας θίγουν.
Τέλος μέσα από αυτές τις διαδικασίες πρέπει να αναγνωρίσουμε την αναγκη των ατόμων να ξεχωρίσουν από το σύνολο.
 
Για μένα που τα μόνα καναρίνια που αντέχω να ακούω είναι τα μαλινούα, η αναπαραγωγή υβρίδιων είναι αναγκαίο κακό.
Από το να υπάρχει ζήτηση για καρδερίνες και έτσι να "μακελευόνται" πλυθησμοί καρδερίνων, προτιμότερο για μένα είναι να αναπαράγουν μούλους που με την κατάλληλη εκπαίδευση λένε και Πάριο και είναι πιο ανθεκτικοί. Δυστυχώς οι θηλυκοί μούλοι είναι ένα "υποπροϊόν" που αποτελεί φύρα για έναν εκτροφέα.
Συγχωρέστε με για τον κυνισμό.
 
Για μένα που τα μόνα καναρίνια που αντέχω να ακούω είναι τα μαλινούα, η αναπαραγωγή υβρίδιων είναι αναγκαίο κακό.
Κακό, ναι είναι - αναγκαίο όχι. Θεωρώ ότι η αναπαραγωγή των καρδερινών θα ήταν βελτιωτικό και όσον αφορά το μακέλεμα των άγριων πληθυσμών καρδερίνας - δεν νομίζεις; Βάλε λοιπόν κι εσύ ένα λιθαράκι ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα που με τόση σαφήνεια θέτεις :
Από το να υπάρχει ζήτηση για καρδερίνες και έτσι να "μακελευόνται" πλυθησμοί καρδερίνων
Δυστυχώς οι θηλυκοί μούλοι είναι ένα "υποπροϊόν" που αποτελεί φύρα για έναν εκτροφέα
Αγαπητέ μου ο εκτροφέας είναι στην προκειμένη περίπτωση ωδικών πουλιών και ως εκ τούτου οφείλει να σέβεται τη δημιουργία του. Και υποπροϊόν αν βγάλει, όπως το αποκαλείς, έχει συντελέσει στη δημιουργία ενός ζωντανού οργανισμού με εφυία που του πρέπει η κατάλληλη φροντίδα.
Παρόλα αυτά οι απόψεις όλων (και η δική σου φυσικά) είναι σεβαστές στο συγκεκριμένο χώρο - ο κυνισμός όμως προσωπικά με ξενίζει και το ευφυολόγημα
Συγχωρέστε με για τον κυνισμό.
είναι κάπως εγωιστικό, διότι δεν μπορείς εσύ να είσαι κυνικός σε βάρος άλλων όπως τα θηλυκά καρδερινοκάναρα.
 
Παρόλα αυτά οι απόψεις όλων (και η δική σου φυσικά) είναι σεβαστές στο συγκεκριμένο χώρο - ο κυνισμός όμως προσωπικά με ξενίζει και το ευφυολόγημα είναι κάπως εγωιστικό, διότι δεν μπορείς εσύ να είσαι κυνικός σε βάρος άλλων όπως τα θηλυκά καρδερινοκάναρα.

Θα έκανα διάλογο μαζί σου, αλλά μετά την παραπάνω διαπίστωση (υπογραμμισμένο) κάτι τέτοιο θα ήταν ανώφελο.

Ξαναγράφω, όσοι θέλετε καρδερίνες προτιμήστε τα καρδερινοκάναρα. Οι λόγοι:
  1. Είναι πιο ανθεκτικά
  2. Μικρότερη θνησιμότητα
  3. Κατά το ήμισυ φθηνότερα από μια καρδερίνα εκτροφείου
  4. Εξοικειωμένα στο κλουβί σε σχέση με τις πιασμένες καρδερίνες
Η πιασμένη καρδερίνα που θα βρείτε σε ένα pet-shop ή στο παζάρι δεν είναι σίγουρο ότι θα ζει και την επόμενη εβδομάδα. Η άγρια καρδερίνα είναι ιδιαίτερο πουλί και η πλειοψήφια των πιασμένων απεβιώνει πριν φτάσει στη βιτρίνα ή στον πάγκο, και όσα φτάνουν έχουν στρεσσαριστεί υπερβολικά (μετακινήσεις, μικρό κλουβί, φτωχή διατροφή, συνθήκες υγιεινής κλπ.).

Όσοι ενδιαφέρεστε να αγοράσετε ένα ωδικό πουλί το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να γνωρίσετε και να επισκεφτείτε τον εκτροφέα. Να δείτε τις συνθήκες που μεγαλώνουν τα πτηνά και την εκπαίδευση που τους παρέχει, να μάθετε τις ιδιαιτερότητες του κα.
Ασχοληθείτε πριν την αγορά και μην αγοράζετε πάνω στον ενθουσιασμό σας ένα καναρίνι που αργότερα θα διαπιστώσετε ότι "βαράει" σαν συναγερμός.
 
Matsablokos , τεχνικά και χομπίστικα ίσως έχεις δίκιο και η συζήτηση δεν κινείται γύρω από αυτό.
Ούτε και γύρω από το θέμα της προέλευσης των γενητόρων πουλιών, που όλοι συμφωνούμε μαζί σου πως πρέπει να προέρχονται από εκτροφείο.
Το θέμα είναι τα στείρα και ατάλαντα θηλυκά καρδερινοκάναρα που προκύπτουν από αυτές τις διασταυρώσεις και σίγουρα για πολλούς εδώ μέσα δεν χαρακτηρίζονται υποπροϊόν.
Πέρα από μουσικόφιλοι, χομπίστες κτλ είμαστε κοινότητα με φιλοζωϊκές απόψεις, που μας αποτρέπουν να δημιουργούμε ζωή ανεύθυνα. Τίθεται ηθικό κώλυμα.
Ίσως κάποιοι θεωρούν γραφική υπερβολή αυτή τη θέση, όμως όπως προκύπτει από συνεχείς επιστημονικές έρευνες τα ζώα έχουν συναισθήματα, φόβου, λύπης, χαράς, αγωνίας, αίσθημα πόνου φυσικά, όσο μικρά και αν είναι σε μέγεθος.
Και όπως αν και ο φόνος ανθρώπου είναι αδίκημα κακουργηματικής μορφής, δεν σημαίνει πως αν δεν ήταν θα σκοτώναμε αβίαστα, άλλο τόσο δεν πρέπει να υποτιμούμε την ζωή γενικά, τη ζωή κάθε ζώου.
Οι πράξεις μας φυσικά είναι θέμα ατομικής επιλογής και λογοδοτουμε μόνο στη συνείδησή μας αλλά η διασπορά λανθασμένων ιδεών είναι λογικό να επιφέρει συζήτηση αντιπαράθεσης ιδεών.
Θα σε παρακαλέσω αν μπορείς να απαντήσεις τη γνώμη σου γι' αυτό, δηλαδή για τα θηλυκά καρδερινοκάναρα.
Τι μέλλει γενέσθαι με αυτά;
 
Maria P, δυστυχώς δε ζούμε στον Παράδεισο. Πέρασα από διάφορα στάδια για να αποκτήσω φιλοζωϊκή άποψη για τα άγρια πουλιά. Και ένας από τους δύο λόγους που εγκατέλειψα την προσπάθεια μου να γίνω ερασιτέχνης εκτροφέας καρδερινοκάναρων είναι τα θηλυκά.

Όμως, υπάρχει το πρόβλημα με το παράνομο εμπόριο άγριων πουλιών. Προτείνω από την εμπειρία μου μια λύση, το αρσενικό καρδερινοκάναρο για τους παραπάνω λόγους. Το ξέρω δεν είναι η ιδεατή (εξαιτίας των θηλυκών καρδερινοκάναρων), αλλά θα σταματήσει τον παροξυσμό/εμμονή "να έχω αηδόνι ή καρδερίνα στο μπαλκόνι μου" και θα ικανοποιήσει την ανάγκη για μελωδικές φωνές.

Αφού λοιπόν υπάρχει η ζήτηση και δυστυχώς η παραπάνω εμμονή δεν αλλάζει άμεσα, προτιμώ να θυσιάζονται θηλυκά καρδερινοκάναρα παρά να μακευλεύουν τους ιθαγενείς πλυθησμούς άγριων πουλιών. Έαν εμείς, οι υποψήφιοι πελάτες, δείξουμε στους παράνομους εμπόρους ότι δε μας ενδιαφέρουν οι πιασμένες ή αδαχτυλήδωτες καρδερίνες, γιατί ικανοποιούμαστε με τα καρδερινοκάναρα, να είστε σίγουροι ότι σε δύο χρόνια θα σταματήσουν αυτή την παράνομη ενασχόληση.

Τέλος δεν αποκρύπτω ότι η αναπαραγωγή μούλων θα αναχαιτήσει τελείως την αιχμαλωσία άγριων αρσενικών πουλιών, αλλά θα περιορίσει δραστικά το φαινόμενο.
 
Εντελώς ρητορικά θα υποβάλω μερικές ερωτήσεις για τη διάνθιση της σκέψης, της συζήτησης και μόνο...
Και τα καρδερινοκάναρα δε χρειάζονται καρδερίνες για να δημιουργηθούν;
Κι αυτές οι καρδερίνες θα είναι εκτροφής;
Γνωρίζει κάποιος έστω και ένα εκτροφέα που να έχει καρδερίνα εκτροφής και να την βάζει σε αναπαραγωγή για καρδερινοκάναρα;
 
Προτείνω από την εμπειρία μου μια λύση,
Καταλαβαίνω, από την ίδια αγωνία και πλευρά μιλάμε. Αλλά εγώ πιστεύω ότι καλύτερα είναι να προωθηθεί η ιδέα της εκτροφής της ίδιας της καρδερίνας, γι' αυτό και τους εκτροφείς ιθαγενών, τους έχω σε μεγάλη εκτίμηση και τους υποστηρίζω με φανατισμό θα έλεγα, γιατί αυτοί θα δώσουν τη λύση στο πρόβλημα και θα δημιουργήσουν μια "μόδα" ας πούμε.
 
Καταλαβαίνω, από την ίδια αγωνία και πλευρά μιλάμε. Αλλά εγώ πιστεύω ότι καλύτερα είναι να προωθηθεί η ιδέα της εκτροφής της ίδιας της καρδερίνας, γι' αυτό και τους εκτροφείς ιθαγενών, τους έχω σε μεγάλη εκτίμηση και τους υποστηρίζω με φανατισμό θα έλεγα, γιατί αυτοί θα δώσουν τη λύση στο πρόβλημα και θα δημιουργήσουν μια "μόδα" ας πούμε.

Μαζί σου, αλλά όχι € 100 για ένα φετινάρι αρσενικό... Που δεν ξέρεις άμα θα αντέξει το ταξίδι και το νέο περιβάλλον.
 
Μαζί σου, αλλά όχι € 100 για ένα φετινάρι αρσενικό... Που δεν ξέρεις άμα θα αντέξει το ταξίδι και το νέο περιβάλλον.
Μα αν δεν αγοράσεις με 100 ευρώ κατά το παράδειγμά σου το φετινάρι αρσενικό που μπορεί και να μην αντέξει το ταξίδι ή το νέο του περιβάλλον, πώς θα βγάλεις καρδερινοκάναρα;
Γενικά πιστεύω Ματσαμπλόκο, ότι κάπου τα έχεις μπερδέψει τα πράγματα. Για να μην πληρώσει κάποιος 100 ευρώ για την παραπάνω υπόθεσή σου, θα πρέπει να θυσιάσει μερικά θηλυκά καρδερινοκάναρα; Πραγματικά δεν το καταλαβαίνω... Κι αν στο κάτω - κάτω δεν θέλεις να διαθέσεις τα 100 ευρώ ή όσα ευρώ σου ζητούν για ένα αμφίβολο αποτέλεσμα που τη βγάζει - δεν τη βγάζει στο ταξίδι ή στο νέο περιβάλλον, μην το παίρνεις. Στο κάτω - κάτω ζωούλα είναι κι αυτό και είναι πολύ σημαντικότερο το να πεθάνει στη μεταφορά ή κατά τον εγκλιματισμό του, παρά τα 100 ή τα 1000 ευρώ που θα δώσεις εσύ ή όποιος άλλος. Όσον αφορά στο άλλο που γράφεις πιο πάνω ότι το κελάηδημα του καναρινιού σου βαράει σαν συναγερμός, μην πάρεις ούτε καναρίνι. Αλλά δεν μπορείς εσύ, και όποιος άλλος, προκειμένου να ευχαριστήσεις τα αφτιά σου, να αποδέχεσαι ως παράπλευρες απώλειες τον θάνατο των θηλυκών αδερφών αυτού του καρδερινοκάναρου που έχεις ή που παράγεις και χαρίζεις ή πουλάς.
Όλη η προσέγγιση που έχεις στο θέμα πλέκεται γύρω από ένα σενάριο τύπου παράγω στείρα υβρίδια με φύρα όλα τα θηλυκά ώστε να ευφραίνω την ακοή τη δική μου ή άλλων και μάλιστα έτσι χτυπάω και το παρεμπόριο άγριας καρδερίνας. Ενώ η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται καρδερίνα αρσενική για την παραγωγή των υβριδίων, είτε άγρια είτε εκτροφής (τα λεφτά που λέγαμε δεν τα γλυτώνεις με την καμία λοιπόν αν είναι εκτροφής), τα υβρίδια είναι στείρα, οπότε δεν υπάρχει συνέχεια στη γραμμή, τον αρσενικό τον έχεις παροπλισμένο με κανάρα και δεν του δίνεις την ευκαιρία να αναπαραχθεί με το είδος του για να μειώσεις το πιάσιμο των άγριων ή / και για να αυξήσεις τις καρδερίνες εκτροφής και συνακόλουθα να πέσει και η τιμή τους σε πιο χαμηλά επίπεδα και διαπράττεις μια έμμεση καταστροφή ζωής η οποία γίνεται άμεση όταν αμολάς τα θηλυκά καρδερινοκάνανρα ή τα ξεφορτώνεσαι με άλλον τρόπο. Το ότι χρησιμοποιώ δεύτερο ενικό, δεν σημαίνει βέβαια ότι εσύ τα κάνεις αυτά - κάτι που εύχομαι και να ισχύει.
 
κάτι που εύχομαι και να ισχύει.
Να μην ισχύει νομίζω εννοείς.
Από το να υπάρχει ζήτηση για καρδερίνες και έτσι να "μακελευόνται" πλυθησμοί καρδερίνων, προτιμότερο για μένα είναι να αναπαράγουν μούλους
Ξεκάθαρα όχι φίλε μου. Ο μόνος τρόπος αναχαίτισης του μακελειου είναι η επιβολή των νόμων, που ήδη υπάρχουν. Σήμερα τα κοινά καναρίνια πωλούνται για δέκα και δεκαπ ντε ευρώ, παρόλα αυτά αν για κάποιο λόγο γέμιζε η Ελληνική φύση ελεύθερα καναρίνια σε διαβεβαιώνω ότι θα υπήρχαν δεκάδες ηλιθιων που θα τα έπιαναν. Σκέψου πως αν γινόταν αυτό που προτείνεις και ανεβαινε η ζήτηση για υβρίδια οι εκτροφεις τέτοιων πτηνών θα πολλαπλασιάζονταν. Σκέψου λοιπόν ότι για κάθε τέτοιον εκτροφεα θα αντιστοιχουσαν, αναλόγως την έκταση της εκτροφής, από τριάντα σαράντα θυληκα και πάνω, ετησίως. Με λίγα λόγια θα μεταφέραμε το μακελειό από τις καρδερίνες στα υβρίδια πουλάκια. Όπως λοιπόν είπα. Ο μόνος τρόπος είναι να τηρηθούν απόλυτα οι νόμοι και να υποχρεωθουν αυτοί οι ανθρώποι να αποκτήσουν ήθος. Από εκεί και πέρα σίγουρα θα μπορούσε να βοηθήσει και η εισαγωγή περισσότερων εκτροφεων στην καρδερίνα ώστε να έχουμε ισως και μεταλλάξεις και συμμετοχή σε εκθέσεις κ. λ. Π
 
Matsablokos@Φιλε μου αντιστρεφεις τα πράγματα με μοναδικό τροπο. Ενω η αναπαραγωγή μουλων το ποιο πιθανό μη σου πω σιγουρο είναι να αυξησει το κηνυγι των αγρίων καρδερινων για ευνόητους λόγους, εσυ ισχυρίζεται οτι αν δε το αναχαιτησει τελείως θα το μειώσει δραστικά..Αλήθεια πως θα γίνει αυτό;"Προφανώς" θα αναπαραγαγονται μονοι τους.

Όσο για τους λόγους που γράφεις αριθμητικά, γιατί πρεπει να προτιμησουμε το καρδερινοκαναρινο απο την καρδερίνα, αν ενοεις τι θα αγοράσει κάποιος, ας κανει οτι του αρέσει.Αλλα δεν αφορα το θέμα, είσαι εκτός θέματος δηλαδή προφανώς για λόγους νοήματος.Αν παλι εννοεις να τα προτιμήσει ως εκτροφικο στοχο (που είναι το θέμα),θα είναι απλα έκτος εκτροφικου στόχου.
 
πως αν γινόταν αυτό που προτείνεις και ανεβαινε η ζήτηση για υβρίδια οι εκτροφεις τέτοιων πτηνών θα πολλαπλασιάζονταν. Σκέψου λοιπόν ότι για κάθε τέτοιον εκτροφεα θα αντιστοιχουσαν, αναλόγως την έκταση της εκτροφής, από τριάντα σαράντα θυληκα και πάνω, ετησίως. Με λίγα λόγια θα μεταφέραμε το μακελειό από τις καρδερίνες στα υβρίδια πουλάκια.

Άγγελε, άμα επιβάλλονταν οι νόμοι και υπήρχε ηθική και συνείδηση, τότε θα ζούσαμε σε μια διαφορετική χώρα. Έδω έπιασαν τον άλλον στην Αίγινα, έπειτα από καταγγελία μέλους, με αγριοπούλια στην ταβέρνα και απλά του πήραν τα πουλάκια. Τα κλουβιά δεν τα κατέσχεσαν και δεν ξέρω αν του επιβλήθηκε πρόστιμο.

Στην απαντήση σου στην αποψή μου έχεις δίκιο, όμως σκέψου ότι η διασταύρωση καρδερίνας - κανάρας δεν είναι εύκολη συνεπώς δε θα είχαμε την μετακύλιση του προβλήματος στο βαθμό που περιγράφεις. Επίσης αναφέρω σε ένα ποστ μου "Τέλος δεν αποκρύπτω ότι η αναπαραγωγή μούλων θα αναχαιτήσει τελείως την αιχμαλωσία άγριων αρσενικών πουλιών, αλλά θα περιορίσει δραστικά το φαινόμενο" και με αυτό εννοώ ότι θα υπάρξουν οι "έξυπνοι" που θα χρησιμοποιήσουν πιασμένες καρδερίνες/φλώρους και όχι δαχτυλιδωμένες καρδερίνες εκτροφείου για την αναπαραγωγή. Για αυτό το λόγο, στη δευτερή μου ανάρτηση προτρέπω να επισκεπτόμαστε τον εκτροφέα (ανεξαρτήτως τύπου πτηνού) και ατύπως να αξιολογούμε το ήθος και τη δουλειά του. Στο χέρι μας, ως αγοραστές, είναι να "καθαρίσουμε" την Αγορά από τους κερδοσκόπους και ανήθικους εκτροφείς.

Όπως αναφέρεις στο τέλος η εισαγωγή περισσότερων εκτροφέων καρδερίνων αποτελεί λύση, αλλά η τιμή προσφοράς είναι απαράδεκτη.
 
Άγγελε, άμα επιβάλλονταν οι νόμοι και υπήρχε ηθική και συνείδηση, τότε θα ζούσαμε σε μια διαφορετική χώρα. Έδω έπιασαν τον άλλον στην Αίγινα, έπειτα από καταγγελία μέλους, με αγριοπούλια στην ταβέρνα και απλά του πήραν τα πουλάκια. Τα κλουβιά δεν τα κατέσχεσαν και δεν ξέρω αν του επιβλήθηκε πρόστιμο.
Έτσι ακριβώς είναι αλλά επιμένω πως είναι η μία και μοναδική λύση στο πρόβλημα. Μόνο ο νόμος και η περιθώριοποιηση αυτών των ανθρώπων μπορεί να δώσει τέλος. Παρόλο που πλέον μπορεί ο καθένας και σε χαμηλή τιμή να αγοράσει κρέας προς βρώση σε σουπερμάρκετ από φάρμες εκτροφής ζώων, υπάρχουν αυτοί που στήνουν παράνομες και επικίνδυνες παγίδες για την σύλληψη άγριων ζώων. Το ίδιο δυστυχώς γίνεται και με τα πουλάκια. Μόνο η καθολική επιβολή της νομοθεσίας θα λύσει μια και έξω το θέμα και εκεί είναι που πρέπει να προσανατολιζωμαστε. Θεωρώ γενικά ότι η εκτροφή υβριδιων δεν μπορεί να αποτελέσει σοβαρή εκτροφικη προσπάθεια γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να έχει στόχους. Σε όλα τα ζώα συντροφιάς αυτός που είναι ο στόχος είναι η βελτίωση χαρακτηριστικών. Πάντα ένα βήμα παραπέρα ως προς την βελτίωση φαινοτυπου και εργασιακών χαρακτηριστικών. Δεν μπορεί να γίνει αυτό με την εκτροφή στειρων υβριδιων και η εκτροφή τους και έμενε στάσιμη. Κάθε φορά θα είναι σαν να ξεκινάς από την αρχή. Επιπλέον ο εκτροφεας καρδερίνας εκτός των άλλων δημιουργεί τουλάχιστον και το δικό του μελλοντικό <στοκ>γεννητορων. Πράγμα ανέφικτο στην περίπτωση των υβριδιων. Αν λοιπόν καταλαβαίνω σωστά η μεγαλύτερη σου ένσταση είναι στην τιμή των καρδερινων εκτροφής. Δεν έχω ξεκάθαρη άποψη για της τιμές που επικρατούν για να είμαι ειλικρινής αλλά θεωρώ ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερη εκτροφή με περισσότερες απαιτήσεις. Αν λοιπόν θα πλήρωνα 50-60 ευρώ για ένα καναρίνι κάποιας συγκεκριμένης φυλής και ποιότητας, δεν θα είχα πρόβλημα να πληρώσω σε κάποιον εκτροφεα κάτι παραπάνω για ένα πουλάκι στο οποίο και αυτός έχει αφιερώσει κόπο και χρήματα. Και πάλι όμως θεωρώ πως, αν οι τιμές τους είναι <τσιμπημένες >, η εισαγωγή περισσότερων εκτροφεων στο χώρο θα προσαρμόσει την κατάσταση εκεί που πρέπει.
 
Καλησπερα matsablokos !

όμως σκέψου ότι η διασταύρωση καρδερίνας - κανάρας δεν είναι εύκολη

Κατα τη γνωμη μου η αναπαραγωγη καρδερινας με καναρα ειναι εξαιρετικα ευκολη ακόμη και μια πιασμενη καρδερινα, θεωρω οτι δεν ειναι σωστο να το λεω εδω αυτο και να δινω ιδεες αλλα κατ εμαι ειναι μια πραγματικότητα.

"Τέλος δεν αποκρύπτω ότι η αναπαραγωγή μούλων θα αναχαιτήσει τελείως την αιχμαλωσία άγριων αρσενικών πουλιών, αλλά θα περιορίσει δραστικά το φαινόμενο"

Η παραγωγή μούλων έχει πολλούς οπαδούς και επειδή όπως προείπα (κατα τη γνωμη μου παντα) η διασταυρωση ειναι εύκολη υπάρχει τεράστια διάθεση σε μούλους καρδερινας και δεν εχω δεί το πρόβλημα με το λαθραιο πιασιμο της καρδερίνας να μειώνεται.

να επισκεπτόμαστε τον εκτροφέα (ανεξαρτήτως τύπου πτηνού) και ατύπως να αξιολογούμε το ήθος και τη δουλειά του

Συμφωνώ 100%

Όπως αναφέρεις στο τέλος η εισαγωγή περισσότερων εκτροφέων καρδερίνων αποτελεί λύση, αλλά η τιμή προσφοράς είναι απαράδεκτη.

Διαφωνώ καθετα. Θα σου παραθέσω τις τιμές μερικων πτηνών με μεγαλη ζητηση.

Τιμπραντο δασκαλαμενα μεχρι βαθμολογημενα απο 45 ευρω και μπορει να ξεπερασουν τα 100
Καρδερινοκαναρο αρσενικο απο 50 ευρω με απαισιες φωνες εως εξωφρενικες τιμες ανω των 500!
Μωσαικ καναρινι απο 35 ευρω αρσενικο στα πετ σοπ
Καναρινι κοκκινου παραγοντα απο 45 σε πετ σοπ.

Και εδω ερχομαστε στην καρδερινα οπου 100 ευρω λιγοι καταφερνουν να πουλησουν πουλια σε λιγους ανθρωπους που μπορουν να τα διαθεσουν αλλα ξερουν και τι αγοραζουν.

Γνωριζω ατομα μεσα σ αυτα κι εγω που δωσαμε πουλια κατω των 80 ευρω (καρδερινες εκτροφης).
Αν λοιπον θεσουμε ως μεσο ορο αγορας τα 80 ευρω για ενα ειδος πτηνου που δεν είναι δυσκολο να αναπαραχθει μεν αν εχεις εκτροφης γεννητορες, αλλα εχει πολλα εμποδια μεχρι να παρεις υγιεις κλαρωμενους απογόνους τοτε θεωρω πως ειναι μια πολυ λογική τιμη.

Και τη θεωρω λογική οταν συγκρινουμε τη δυσκολια στην αναπαραγωγη των καναρινιων που εχουν αυτες τις τιμες.

Σχεδον με προσβαλει να ακουω οτι αυτη η τιμη ειναι απαραδεκτη ακομη και τα 100 ευρω οταν μιλαμε για ευπαθη πουλια με παρα πολλες δυσκολιες και στεναχωριες, φυσικα οταν μιλαμε για πουλια που γενηθηκαν στο κλουβι και οχι απο φωλιες που οταν πισω απο το αποτελεσμα υπηρξε μοχθος για την επιτευξη του.
 
Σε συνέχεια συζήτησης που έγινε σε άλλο ποστ όπου χαρακτήρισα τους εκτροφείς που σκοτώνουν τις αδελφές (τις αχρειαστες, το βάρος) ενός υπέροχου υβριδίου καναρινιου ως σκ..τάνθρωπους, εξηγώ την θέση μου.
Η κατασκευή/δημιουργία υβριδίου, μουλου ή όπως αλλιώς είναι η σωστή ορολογία, ενός αποτελέσματος διασταύρωσης δεν με βρίσκει αντίθετη, τουναντίον, το να μην μένουμε στάσιμοι είναι σημάδι εξελιξης κ είναι στοιχείο της ανθρώπινης φύσης, είτε πρόκειται για καρδερινοκαναρο, φλωροκαναρο, πετεινοκαναρο, μουλάρι, γαιδαροαλογο, μονόκερογαιδαρο, κλπ. Εάν όμως η δημιουργία του σημαίνει την θανάτωση των λιγότερο όμορφων, λιγότερο τραγουδιστών, λιγότερο γερών, λιγότερο υγιών, λιγότερο κάτι, τότε όπως είπα κ στο ποστ, οι εκτροφείς που τα δολοφονούν είναι σκ...τανθρωποι κ δεν θα έπρεπε να θεωρούνται εκτροφείς. Ο εκτροφέας έχει πρώτο κανόνα να σέβεται τη ζωή γιατί ζωή θέλει να δημιουργήσει. Εάν όμως δολοφονεί τα άκακα πλάσματα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές του είναι ασυνείδητος, αισχρός και ανήθικος. Δεν μπορεί η θανατωσή τους να θεωρούνται παράπλευρες απώλειες. Τι να το κάνεις το όμορφο υβρίδιο με την γλυκύτατη φωνή όταν οι αδελφές του έχουν ταιστεί σε θηρευτές; Στα δικα μου μάτια χάνει κ την ομορφιά κ την καλή φωνή του. Επειδή κ εγώ εάν είχα άλλους γονείς κ ζούσα στην αρχαία Σπάρτη, θα είχα σίγουρη την πτήση από το Καιάδα, δεν δέχομαι ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Η ζωή είναι σεβαστή είτε αφορά το πιο βραβευμένο καναρίνι τραγουδιστή είτε αφορά μουγγό καναρίνι. Αυτά. Ναι, δεν είμαστε παράδεισος, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το κάνουμε κόλαση. Κ μακάρι οι αρχές να έκαναν κάτι κ να γίνονταν καταγγελίες κ ας χάλαγαν συναδελφικές φιλίες κ να ενημερώνονταν τα social για τις πρακτικές των συγκεκριμένων, ώστε να τους στοιχίσει πολύ περισσότερο από ότι εάν κράταγαν ζωντανά τα αζήτητα θηλυκά.
 
Back
Top