- Εγγραφή
- 7 Απρ 2006
- Μηνύματα
- 20.522
Από εδώ ξεκινάει ο προβληματισμός μου, που παραμένει ο ίδιος εδώ και χρόνια. Η συζήτηση δεν απαντά επαρκώς στο ερώτημα.Αν υπήρξε ποτέ κάποιος παλαβός που θα περασε 10 χρόνια απο την ζωή του, ξοδεύοντας χιλιάδες σε καρδερίνες και καναρίνια με 15 μεταλλάξεις το καθένα για να αποκτήσει κάποια στιγμή ένα υβρίδιο... Θα πούμε "ΟΚ, είχες εκτροφικό στόχο αλλά ε και τι με αυτό;".
Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχει ένα ακόμη θέμα που με απασχολεί από τότε. Διατηρούμε ήδη ένα "ένοχο" φόρουμ για τα ιθαγενή σε μια προσπάθεια να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη της εκτροφής αυτών των πουλιών για να εκλείψει σιγά σιγά το "έθιμο" της παράνομης αιχμαλωσίας. Για πρακτικούς λόγους, στο ίδιο φόρουμ συμπεριλαμβάνονται και τα υβρίδια των ιθαγενών πουλιών. Σε μια προέκταση του αρχικού προβληματισμού μου, αναρωτιόμουν και εξακολουθώ να αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος να συμπεριλαμβάνουμε αυτά τα πουλιά, αυτή την κουλτούρα του καρδερινοκάτι, του φλωροκάτι κ.λπ. στις συζητήσεις μας.
Σε μια προσπάθεια να κάνω πιο σαφή τον όρο "εκτροφικός στόχος", ρωτώ ξανά...
Τι μπορεί να περιμένει κάποιος όταν προσπαθεί να βγάλει υβρίδια (τα καρδερινατέτοια), με μοναδικό σκοπό να βγάλει το πιο γαμάτο καρδερινατέτοιο που λέει μόνο καρδερίνα και μάλιστα κάνει φωνές βιρτζιου, βιτς βιτς ή κάπως έτσι τέλος πάντων όπως αποκαλούνται οι φωνές σε αυτόν τον χώρο, προσπαθώντας να φτάσουν το πουλί που είχε ο τάδε παππούς στη Σμύρνη, ο οποίος μπορεί και να μην υπήρχε καν στην πραγματικότητα αλλά να υπάρχει ως αστικός μύθος για να εξυπηρετεί τις "εκτροφικές ανάγκες" του σήμερα.
Ενημερωτικά αναφέρω ότι, τα καρδερινοκάναρα για παράδειγμα τα γαμάτα προκύπτουν μετά από εκπαίδευση "χτυπήματα" από γαμάτη καρδέρίνα. Μια τέτοια καρδερίνα προκύπτει από επιλογή εκατοντάδων αιχμαλωτισμένων, των οποίων την τύχη μπορεί να φανταστεί ακόμη και ο πιο άσχετος με το θέμα. Η τύχη δε αυτής της εκλεκτής, είναι να μπει στον μούτο για να χτυπηθεί με φωνές από μια άλλη που είχε την ίδια τύχη τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να χτυπήσει με τη σειρά τις άλλες καρδερίνες ή καρδερινοκάναρα.
Πηγαίνοντας τώρα στους νεοσσούς καρδερινοκάναρα, αυτά σύμφωνα με τη συνταγή Ευαγγέλιο των παππούδων από τη Σμύρνη, πρέπει να παρθούν από τη φωλιά όσο πιο νωρίς γίνεται ώστε να μην ακούσουν ούτε ένα τσίου της μάνας τους κανάρας και να απομακρυνθούν σε χώρο που θα τα χτυπούν συνεχώς με φωνές οι καρδερίνες του μούτου που ανέφερα προηγουμένως. Όσα από αυτά να ζήσουν, έχουν μια πιθανότητα να γίνουν γαμάτα καρδερινοκάναρα.
Αφού ξεδίπλωσα λοιπόν τη σκέψη μου εντελώς, ας συζητήσουμε σε νέα βάση ποιος είναι ο λόγος που συντηρούμε αυτή την κουλτούρα μέσω των συζητήσεων μας.