Έγραψα...
Όπως ήδη γνωρίζεις η ηθική, εκτός του ότι είναι μεταβλητή στην κοινωνία, δυναμική θα λέγαμε, δεν είναι καθόλου συμβατή με τη φύση μας, όπως αποδεικνύεται περίτρανα κάθε στιγμή
Σε ποια ηθική αναφέρεσαι; Ποιας κοινωνίας; Ποιας εποχής; Ποιας θρησκείας;
Δεν καταλαβαίνω πως αντικρούεται το πρώτο από το δεύτερο μισό της πρότασης. Η ηθική είναι επινόημα της ανθρωπότητας, μεταβλητό αξιακό σύστημα κανόνων για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας. Αναφέρομαι στον όρο "ηθική", αλλά και στην ίδια την ηθική των κυνηγών που θανατώνουν κουτάβια, τη δική σου και δική μου που διατηρούμε άγρια πουλιά σε κλουβιά για την ψυχαγωγία μας, στη θανάτωση ζώων για βρώση και στο ξερίζωμα φυτών κοκ.
Η ηθική στη φύση είναι κανόνες, δημιουργημένοι ενστικτωδώς και που αποσκοπούν στη διατήρηση και τη διαιώνιση της ζωής.
Η ηθική δεν υφίσταται στη φύση ούτε σαν έννοια, πόσο μάλλον σαν ενέργεια, σκέψη ή πράξη. Είναι ανθρώπινο επινόημα. Στη φύση υπάρχει το ένστικτο της επιβίωσης και αν το θέλεις η φυσική επιλογή.
Τα ζώα δεν αναπτύσσουν άσκοπη επιθετικότητα ούτε προς το είδος τους, ούτε προς άλλα ζώα, πολλώ δε μάλλον σε νεογέννητα κουτάβια
Κάποια ζώα είναι επιθετικά από τη φύση τους, άλλα από γεννησιμιού τους. Άσκοπα επιθετικά γίνονται και προς άλλα ζώα και ως προς τον άνθρωπο. Και αυτό διότι πολύ απλά δεν έχουν τον νου του ανθρώπου. Υπάρχουν μάλιστα μελέτες και αναφορές που δείχνουν ότι στο ανθρώπινο είδος υπάρχει πολύ μικρότερος βαθμός βίας από ό,τι σε κάθε άλλο σαρκοβόρο είδος. Μην ρωτήσεις, που, τις έχω διαβάσει σε βιβλία κοινωνικής βιολογίας των οποίων ούτε καν θυμάμαι τίτλους.
Η αλεπού και η νυφίτσα σκοτώνουν όλο το κοτέτσι ο λύκος ενίοτε πολλά πρόβατα, αλλά δεν τα καταναλώνουν όλα ούτε άμεσα ούτε και σε μεταγενέστερο χρόνο, έστω και αν πάρουν κάποια μαζί τους για επόμενο γεύμα ή αποθήκευση, κάποιο είδος πελεκάνου λίγες ημέρες αφού εκκολαφθεί σπρώχνει (το δυνατότερο) τα αδέρφια του έξω από τη φωλιά έστω κι αν τη συγκεκριμένη αναπαραγωγική εποχή υπάρχει υπερπληθώρα τροφής για όλους κ. Ο. Κ. Ο άνθρωπος λοιπόν που βγαίνει με τα τεχνητά όπλα και μακελεύει τα μικρά και τα μεγάλα αγριογούρουνα, λειτουργεί μέσα στα πλαίσια της φύσης. Αλλά επειδή θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για το απόλυτο εν δυνάμει Ον, που συνέλαβε την έννοια της συμπόνοιας και του σεβασμού προς τη ζωή, κι επειδή θα μπορούσε να πράξει καλύτερα, εναλλακτικά κλπ, μια και διαθέτει προηγημένη σκέψη κι αντίληψη, και λόγω του ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν το κάνει, αλλά λειτουργεί ενστικτωδώς και περιβάλλει αυτήν του τη στάση με τη ψευδαίσθηση του σπορ, είναι απαράδεκτος τόσο σε προσωπικό / ατομικό επίπεδο, όσο και σε συλλογικό (Πολιτεία), το οποίο θα έπρεπε να τον κατευθύνει προς πιο ανώδυνες λύσεις μείωσης του πληθυσμού του αγριογούρουνου, χωρίς ταυτόχρονα να προάγει την (και να τον εθίζει σε) έντονη άσκηση βίας και πρόκληση θανάτου. Φυσικά απαράδεκτος για εμένα, σύμφωνα με τη δική μου ηθική, και όχι για το συνάφι του. Εκεί είναι κάτι σαν ήρωας που θα τιθασέψει τη φύση προασπίζοντας τα συμφέροντα του είδους του στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Ναι φυσικά καθένας γράφει ό,τι θέλει, προσωπικά δεν με πειράζει καθόλου. Εγώ επιλέγω και προτιμώ τις απλές κατανοητές κουβέντες που επικοινωνούν με όλους κι ας μην εντυπωσιάζουν
Εγώ πάλι επιλέγω το στυλ επικοινωνίας που με χαρακτηρίζει, με αντιπροσωπεύει και με εκφράζει για να επικοινωνήσω φυσικά, το οποίο προϋποθέτει να είμαι κατανοητός στους συνομιλητές μου και φυσικά γράφω ό,τι θεωρώ σωστό να γράψω, χωρίς να αναλώνομαι ρίχνοντας βολές στους συνομιλητές μου, διότι κάτι τέτοιο μόνο τη δημιουργική επικοινωνία δεν προάγει.