Γενικά Τι πιστεύεις για το κυνήγι πουλιών και ζώων;

Οι τοπικές κοινωνίες δεν ήταν που προέβησαν σε ανεξέλεγκτες αναπαραγωγές κατά τα λεγόμενά σου;
ΌΧΙ. Οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι νόμοι του κράτους και ο έλεγχός του.Αυτά ήταν τα λεγόμενά μου.
Πότε έμαθαν καλύτερα;
Απο το ίδιο το πρόβλημα της αναπαραγωγής και εξάπλωσης υβριδίων,το οποίο και τους αφορά εν αντιθέσει με την περίφραξη μιας πλαγιάς 100 χλμ μακρυά τους.
Δεν είναι θέμα ηλικίας αλλά συγκυριών κάθε εποχής και επίσης όλοι δικαιούνται να μιλάνε, ακόμα και οι πιο απεχθείς κατηγορούμενοι.
Δεν έθεσα εγω το θέμα της ηλικίας, απλά σχολίασα την αρχική αναφορά και αυτό που είπα ήταν σχηματικό.
 
  • Like
Αντιδράσεις: Myrto.
Επί της ουσίας του αρχικού θέματος, υποστηρίζεις δηλαδή ότι εν προκειμένω καλά κάνουν και σκοτώνουν και τα κουτάβια τους;
Γιατί αυτή ήταν η ένσταση του θεματοθέτη και επ' αυτού έγινε συζήτηση.
 
Επί της ουσίας του αρχικού θέματος, υποστηρίζεις δηλαδή ότι εν προκειμένω καλά κάνουν και σκοτώνουν και τα κουτάβια τους;
Γιατί αυτή ήταν η ένσταση του θεματοθέτη και επ' αυτού έγινε συζήτηση.
Βασικά μου είναι αδιάφορο να σχολιάσω την αρχική φωτογραφία.
Σχολιάζω με τον δικό μου τρόπο αυτό που θέλω και αυτό που βρίσκω ενδιαφέρον.
Αν έχεις κάποια ένσταση για παράβαση των όρων περι συζητήσεων του pb μπορείς να μου κάνεις αναφορά.
Σε ότι είπα θεωρώ ότι ήμουν σαφής,τόσο όσο ήταν και όλοι οι άλλοι που σχολίασαν στο θέμα.
Αλλά αφού έχεις μια τέτοια επιλεκτική επιθυμία και ζητάς απο εμένα να πάρω θέση σχετικά με τα μικρά, απαντώ:
  1. Μου κακοφαίνεται.
  2. Αγνοώ όλες τις περιστάσεις.
  3. Οι τοπικές κοινωνίες γνωρίζουν καλύτερα από εμένα
  4. Τα σχόλια της φωτογραφίας τα σνομπάρω και δεν τα σχολιάζω ως ανεπαρκή.Αφου είτε αγνοώ, είτε είμαι προκατεiλημμένος για τους όρους,τις συνήθειες κτλ των συζητήσεων που λαμβάνουν χώρα στο fb.
 
Επί της ουσίας του αρχικού θέματος, υποστηρίζεις δηλαδή ότι εν προκειμένω καλά κάνουν και σκοτώνουν και τα κουτάβια τους;
Γιατί αυτή ήταν η ένσταση του θεματοθέτη και επ' αυτού έγινε συζήτηση.
Μαρία, είναι απάνθρωπο να σκοτώνουν τα κουτάβια τους, ακριβώς όπως το έθεσες. Και σε αυτό πρέπει να παραμείνουμε. Πιο αποδεκτό και φυσικά λιγότερο αποτρόπαιο θα ήταν να βάλουν παγίδες και να στειρώσουν τα ζώα, κουτάβια και ενήλικα. Αλλά στη σημερινή κοινωνία, τώρα και σε παλαιότερες εποχές, και ειδικά όταν το ζώο είναι βρώσιμο, και καταστρέφει το φυσικό περιβάλλον ή τις καλλιέργειες, υπάρχει η συνήθεια να το σκοτώνεις (το τερπνό μετά του ωφελίμου). Το πως θανατώνεται είναι θέμα ανθρωπιάς επίσης.
Όπως θα παρατηρήσετε όσοι διαβάσετε το μήνυμά μου, υπάρχουν λέξεις που υπογραμμίστηκαν διότι μεν αν και είναι δόκιμες για τους περισσότερους, μου είναι ειλικρινά αποκρουστικές έτσι όπως τις τοποθετώ στο μήνυμα, και έχω επίσης μία τάση ειρωνείας για αυτό. Ειδικά αυτό το τερπνό μου δίνει στα νεύρα. Έστω κι αν το κυνηγετικό ένστικτο υφίσταται ακόμα στον άνθρωπο, ο τεχνικός του εξοπλισμός που του δίνει τη δυνατότητα να βάλλει όπου νά ΄ναι και σε ό,τι κινείται, αντί να έχει μια σφεντόνα, ένα τόξο, ένα μπούμεραγκ, και η ατυχής υποκρισία του όρου σπορ που συνοδεύει το κυνήγι, θα πρέπει να μας αφήνει κατάπληκτους.
 
Εγω πιστευω οτι οι τοπικες κοινωνιες δεν ξερουν τιποτα, οπως και οι κοινωνιες των ψαραδων, που αποδεκατιζουν τα ψαρια και μετα ψαχνουνε για μέτρα! Το μονο που σκεφτονται ειναι το γουρουνοπουλο στην σουβλα με τσιπουροκατασταση, μαζι με την παρεα! :D τωρα αν εξαφανιστουν τα κυνηγια, θα το ριξουν στο εχει ο θεος 👎 και για τον πρωτοξαδελφο του μπατζανακη που ηταν απληστος και αντι 3 σκότωνε τεσσερα, ποτε για τους εαυτους τους!
 
Το κυνηγι επιτρεπεται. το κυνηγι νεοσσων;
απο οτι θυμαμαι οι παλιοτεροι δε χτυπαγαν μικρα με μανα.
Μαρία, είναι απάνθρωπο να σκοτώνουν τα κουτάβια τους, ακριβώς όπως το έθεσες. Και σε αυτό πρέπει να παραμείνουμε.
Δεν το έθεσα εγώ Γιάννη μου, η αρχική ερώτηση του boukefalas ήταν και έχει ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου.
Εσύ κάνεις "σταυροφορία" να μην πετάμε τα αυγά, την εν δυνάμει ζωή.
Το θέμα είναι η ανήθικη έκφραση της αναίτιας ανθρώπινης επιθετικότητας, εν προκειμένω μέσω του κυνηγιού αλλά απαντάται και με λόγια, έργα ή γραπτά.
Έχω φίλη με μικρή οικιακή φάρμα, (μέλος και εδώ με μικρή συμμετοχή), συνηθισμένη κάπως στη σφαγή των ζώων, που ωστόσο όταν βρήκε ποντικοφωλιά με θηλάζοντα κουταβάκια κατά την μετακίνηση του σκυλόσπιτου της, το ξανά τοποθέτησε στη θέση του, αφήνοντάς τα να μεγαλώσουν. Παρά το γεγονός ότι έκανε "πόλεμο" με τα ποντίκια. Αυτή είναι για μένα μια ηθική στάση, συμβατή με την φύση μας.
Η προέκταση του θέματος και σε άλλες πιθανές παραμέτρους του, δεν με ενοχλεί, καθένας εστιάζει όπου νομίζει. :D
 
Αυτή είναι για μένα μια ηθική στάση, συμβατή με την φύση μας.
Όπως ήδη γνωρίζεις η ηθική, εκτός του ότι είναι μεταβλητή στην κοινωνία, δυναμική θα λέγαμε, δεν είναι καθόλου συμβατή με τη φύση μας, όπως αποδεικνύεται περίτρανα κάθε στιγμή.
Εσύ κάνεις "σταυροφορία" να μην πετάμε τα αυγά, την εν δυνάμει ζωή.
Φυσικά, διότι έχουμε αναλάβει την ευθύνη τους, γιατί εν δυνάμει και με τον κατάλληλο χειρισμό δεν ενοχλούν κανέναν. Και δεν θα έλεγα σταυροφορία με ή χωρίς εισαγωγικά. Τη γνώμη μου λέω σε κάθε περίπτωση στην οποία η πρόκληση βλάβης μου φαίνεται απίθανη αν κανείς δράσει πολύ προσεκτικά. Δεν μπορούμε άλλωστε να τα βάλουμε όλα στον ίδιο παρονομαστή γιατί κάθε κατάσταση είναι από μόνη της πολυδιάστατη.
 
Νομίζω η φράση "ζητάτε σεβασμό και ανθρωπιά και δεν τα βλέπω στην ζωή σας πουθενά..." είναι μια από τις πιο σωστές απαντήσεις σε θέματα όπου και οι δύο απόψεις είναι σωστές. Το δεν κυνηγάω δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται το κυνήγι. Το δεν σέβομαι δεν σημαίνει ότι απαιτώ και να με σεβαστούν. Το τι κυνηγάει όμως ο καθένας και μέχρι πιο σημείο σέβεται είναι κάτι που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Σίγουρα αυτοί στην φωτογραφία τουλάχιστον δεν θα πήγαιναν για σαφάρι ας πούμε στην Αφρική όπως και δεν θα χρειαζόταν να βγάλουν αυτή την φωτογραφία για το κατόρθωμα τους. Από την άλλη για τη "κλίκα" τους ίσως και να φαίνονται θεοί αλλιώς δεν θα το πρόβαλαν με αυτόν τον τρόπο. Όπως και να χει όμως, η ζωή είναι ωραία γιατί ότι κάνει ο καθένας το βρίσκει μπροστά του και έτσι εμφανίζεται κατά κάποιο τρόπο μια ισότητα στις αποφάσεις του τρόπου ζωής του καθενός μας.
 
Αυτό
η ηθική, εκτός του ότι είναι μεταβλητή στην κοινωνία, δυναμική θα λέγαμε
αντικρούει αυτό
δεν είναι καθόλου συμβατή με τη φύση μας, όπως αποδεικνύεται περίτρανα κάθε στιγμή.
Σε ποια ηθική αναφέρεσαι; Ποιας κοινωνίας; Ποιας εποχής; Ποιας θρησκείας;
Η ηθική στη φύση είναι κανόνες, δημιουργημένοι ενστικτωδώς και που αποσκοπούν στη διατήρηση και τη διαιώνιση της ζωής.
Τα ζώα δεν αναπτύσσουν άσκοπη επιθετικότητα ούτε προς το είδος τους, ούτε προς άλλα ζώα, πολλώ δε μάλλον σε νεογέννητα κουτάβια.
Η επιθετικότητα των ζώων, έχει να κάνει μόνο με την εδαφική κυριαρχία, που επί το πλείστον αφορά και την διασφάλιση ανεύρεσης τροφής, το κυνήγι για την τροφή για τα σαρκοφάγα, την ερωτική επίδειξη και κυριαρχία την περίοδο της αναπαραγωγής και φυσικά την άμυνα.
Τα ίδια χαρακτηριστικά έχει και ο απλός άνθρωπος. Αυτή ήταν η έννοια της πρώτης μου απάντησης.
Αν θυμάστε οι παλαιότεροι μάζευαν χόρτα με σουγιαδάκι, δεν τα ξερίζωναν, απλά για να ξαναβρούν και του χρόνου.
Τώρα αν δεν το διαβάσουμε σε βιβλίο δεν γνωρίζουμε αυτή την λεπτομέρεια.
Ναι φυσικά καθένας γράφει ό,τι θέλει, προσωπικά δεν με πειράζει καθόλου. Εγώ επιλέγω και προτιμώ τις απλές κατανοητές κουβέντες που επικοινωνούν με όλους κι ας μην εντυπωσιάζουν 🙂
 
Έγραψα...
Όπως ήδη γνωρίζεις η ηθική, εκτός του ότι είναι μεταβλητή στην κοινωνία, δυναμική θα λέγαμε, δεν είναι καθόλου συμβατή με τη φύση μας, όπως αποδεικνύεται περίτρανα κάθε στιγμή
Σε ποια ηθική αναφέρεσαι; Ποιας κοινωνίας; Ποιας εποχής; Ποιας θρησκείας;
Δεν καταλαβαίνω πως αντικρούεται το πρώτο από το δεύτερο μισό της πρότασης. Η ηθική είναι επινόημα της ανθρωπότητας, μεταβλητό αξιακό σύστημα κανόνων για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας. Αναφέρομαι στον όρο "ηθική", αλλά και στην ίδια την ηθική των κυνηγών που θανατώνουν κουτάβια, τη δική σου και δική μου που διατηρούμε άγρια πουλιά σε κλουβιά για την ψυχαγωγία μας, στη θανάτωση ζώων για βρώση και στο ξερίζωμα φυτών κοκ.
Η ηθική στη φύση είναι κανόνες, δημιουργημένοι ενστικτωδώς και που αποσκοπούν στη διατήρηση και τη διαιώνιση της ζωής.
Η ηθική δεν υφίσταται στη φύση ούτε σαν έννοια, πόσο μάλλον σαν ενέργεια, σκέψη ή πράξη. Είναι ανθρώπινο επινόημα. Στη φύση υπάρχει το ένστικτο της επιβίωσης και αν το θέλεις η φυσική επιλογή.
Τα ζώα δεν αναπτύσσουν άσκοπη επιθετικότητα ούτε προς το είδος τους, ούτε προς άλλα ζώα, πολλώ δε μάλλον σε νεογέννητα κουτάβια
Κάποια ζώα είναι επιθετικά από τη φύση τους, άλλα από γεννησιμιού τους. Άσκοπα επιθετικά γίνονται και προς άλλα ζώα και ως προς τον άνθρωπο. Και αυτό διότι πολύ απλά δεν έχουν τον νου του ανθρώπου. Υπάρχουν μάλιστα μελέτες και αναφορές που δείχνουν ότι στο ανθρώπινο είδος υπάρχει πολύ μικρότερος βαθμός βίας από ό,τι σε κάθε άλλο σαρκοβόρο είδος. Μην ρωτήσεις, που, τις έχω διαβάσει σε βιβλία κοινωνικής βιολογίας των οποίων ούτε καν θυμάμαι τίτλους.
Η αλεπού και η νυφίτσα σκοτώνουν όλο το κοτέτσι ο λύκος ενίοτε πολλά πρόβατα, αλλά δεν τα καταναλώνουν όλα ούτε άμεσα ούτε και σε μεταγενέστερο χρόνο, έστω και αν πάρουν κάποια μαζί τους για επόμενο γεύμα ή αποθήκευση, κάποιο είδος πελεκάνου λίγες ημέρες αφού εκκολαφθεί σπρώχνει (το δυνατότερο) τα αδέρφια του έξω από τη φωλιά έστω κι αν τη συγκεκριμένη αναπαραγωγική εποχή υπάρχει υπερπληθώρα τροφής για όλους κ. Ο. Κ. Ο άνθρωπος λοιπόν που βγαίνει με τα τεχνητά όπλα και μακελεύει τα μικρά και τα μεγάλα αγριογούρουνα, λειτουργεί μέσα στα πλαίσια της φύσης. Αλλά επειδή θέλουμε να πιστεύουμε ότι πρόκειται για το απόλυτο εν δυνάμει Ον, που συνέλαβε την έννοια της συμπόνοιας και του σεβασμού προς τη ζωή, κι επειδή θα μπορούσε να πράξει καλύτερα, εναλλακτικά κλπ, μια και διαθέτει προηγημένη σκέψη κι αντίληψη, και λόγω του ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν το κάνει, αλλά λειτουργεί ενστικτωδώς και περιβάλλει αυτήν του τη στάση με τη ψευδαίσθηση του σπορ, είναι απαράδεκτος τόσο σε προσωπικό / ατομικό επίπεδο, όσο και σε συλλογικό (Πολιτεία), το οποίο θα έπρεπε να τον κατευθύνει προς πιο ανώδυνες λύσεις μείωσης του πληθυσμού του αγριογούρουνου, χωρίς ταυτόχρονα να προάγει την (και να τον εθίζει σε) έντονη άσκηση βίας και πρόκληση θανάτου. Φυσικά απαράδεκτος για εμένα, σύμφωνα με τη δική μου ηθική, και όχι για το συνάφι του. Εκεί είναι κάτι σαν ήρωας που θα τιθασέψει τη φύση προασπίζοντας τα συμφέροντα του είδους του στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Ναι φυσικά καθένας γράφει ό,τι θέλει, προσωπικά δεν με πειράζει καθόλου. Εγώ επιλέγω και προτιμώ τις απλές κατανοητές κουβέντες που επικοινωνούν με όλους κι ας μην εντυπωσιάζουν 🙂
Εγώ πάλι επιλέγω το στυλ επικοινωνίας που με χαρακτηρίζει, με αντιπροσωπεύει και με εκφράζει για να επικοινωνήσω φυσικά, το οποίο προϋποθέτει να είμαι κατανοητός στους συνομιλητές μου και φυσικά γράφω ό,τι θεωρώ σωστό να γράψω, χωρίς να αναλώνομαι ρίχνοντας βολές στους συνομιλητές μου, διότι κάτι τέτοιο μόνο τη δημιουργική επικοινωνία δεν προάγει.
 
Καλημερα. εγω θεωρω "τρελλο" τον οποιοδηποτε κυνηγάει και σκοτωνει ενα ανυπεράσπιστο ζωο το οποιο τρεχει ή πεταει για να γλυτώσει. Στην συγκεκριμένη φωτο δεν βλέπουμε ενα ζωο το οποιο μπήκε στην σοδια τους. Εδω βλέπουμε ανθρώπους που καμαρώνουν για την πραξη τους και το δείχνουν προς τα εξω. Καταντησε το κυνήγι απόδειξη μαγκιας. Ή ετσι νομιζουν. Σκοτωνουν για να αποδείξουν οτι ειναι κατι.. Αλλιως γιατι να βγαλουν φωτο; Αλλιωα γιατι να την βαλουν στο fb. Εκει χαθηκε η μπαλα του κυνηγιού.
 
@Deukalion αυτο που θελω να σημειωσω ειναι οτι λες 2-3 φορες οτι οι τοπικες κοινωνιες ξερουν καλυτερα. Νομιζω οτι οι τοπικες κοινωνιες εχουν κανει μεγαλες καταστροφες στα δαση και στα ειδη, τα κεντρα στο δυτικο κοσμο ηταν που προσπαθουσαν να βαλουν ενα φρενο. Δικαιωμα σου να αποδεχεσαι οτι λενε οι τοπικες κοινωνιες ενω ειδικα στην Ελλαδα ειναι τελειως ανεπαρκεις σε θεματα διαχειρισης περιβαλλοντος.
το γιατι σχολιαζεις ενω σνομπαρεις οπως λες τα σχολια ειναι αντιφατικο.


η ανθρωπινη ηθικη ειναι πολλες φορες αντιθετη με τον φυσικο νομο και αυτα τα δυο συγκρουονται.
το θεμα αγαπητε @ianos ειναι ποιο νομο διαλεγεις στη ζωη σου το νομο της φυσης και της ζουγκλας ή αυτον που λεμε ανθρωπινη ηθικη. κατα τα αλλα η ηθικη ειναι αντιθετη με την κακη πλευρα της ανθρωπινης φυσης(γι αυτο και υπαρχει για να μειωνει το ζωικο ενστικτο στον ανρωπο). επισης η ηθικη δεν μεταβαλλεται τοσο γρηγορα οσο υπονοεις τουλαχιστον τα τελευταια 1500ετη. (το γραψα πριν το τελευταιο σου post)

το να σκοτωνεις κουταβια δεν ειναι μονο θεμα ηθικης αλλα λογικης διοτι ετσι μειωνεις και το αποθεμα των θυραματων για το μελλον. (στη λαθος λογικη τα τρωω ολα σημερα και αυριο το δασος θα ναι αδειο).
 
δικαιωμα σου να αποδεχεσαι οτι λενε οι τοπικες κοινωνιες ενω ειδικα στην Ελλαδα ειναι τελειως ανεπαρκεις σε θεματα διαχειρισης περιβαλλοντος.
Καταρχάς μίλησα για ένα παγκόσμιο θέμα, αυτό της ανεξέλεγκτης παραγωγής υβριδίων. Πάνω σε αυτό είπα πως οι τοπικές κοινωνίες γνωρίζουν καλύτερα την έκταση του ζητήματος, δηλαδή την καταστροφή των περιουσιών,την αλλοίωση του περιβάλλοντος και τον κίνδυνο που διατρέχει το άγριο είδος.
Αν διαφωνείς επ' αυτού θα ήθελα να γίνεις πιο συγκεκριμένος για να σε κατανοήσω.
Αν αυτό που διατύπωσα σημαίνει οτι συμμερίζομαι ή θα συμμεριστώ την γνώμη των τοπικών κοινωνιών,τότε νομίζω πως ο συλλογισμός σου έχει κάνει ένα λογικό άλμα.Αν ξαναδιαβάσεις το μήνυμά μου θα διαπιστώσεις οτι αναφέρω πως η επικήρυξη δεν μου λέει και πολλά, είναι δηλαδή κάτι ανεπαρκές. Επίσης έχω ήδη σκιαγραφήσει ποια, κατα την γνώμη μου, είναι η πηγή του προβλήματος,υπονοώντας οτι εκεί περιμένω και τις παρεμβάσεις.
Η επίρριψη ευθυνών στις τοπικές κοινωνίες είναι κάτι πραγματικά άσχετο με ότι σχολίασα. Την ευθύνη την απέδωσα στο κράτος και στα νομοθετικά πλαίσια εκτροφής.Ιδιωτικές επιχειρήσεις έκαναν απλά αυτό που έλεγε ο νόμος. Είναι όμως δυνατόν να περιφράξεις μια πλαγιά με κοτετσόσυρμα και να περιμένεις το γουρούνι να μείνει μέσα;
νομιζω οτι οι τοπικες κοινωνιες εχουν κανει μεγαλες καταστροφες στα δαση και στα ειδη, τα κεντρα στο δυτικο κοσμο ηταν που προσπαθουσαν να βαλουν ενα φρενο.
Εδώ θα διαφωνήσω οριζοντίως και καθέτως, δεν βρίσκω τον λόγο βέβαια να ανοίξουμε μια τέτοια συζήτηση,ζούμε σε έναν αστικό πολιτισμό που για κάποιον λόγο ονομάστηκε έτσι, περιλαμβάνοντας και τις κοινωνίες της υπαίθρου.
το γιατι σχολιαζεις ενω σνομπαρεις οπως λες τα σχολια ειναι αντιφατικο.
Πράγματι πολλά πράγματα είναι αντιφατικά για αυτό και προσπαθώ να είμαι σαφής. Έγραψα οτι δεν σχολιάζω τα σχόλια της φωτογραφίας.Αυτό που παρέθεσες έχει και κάποια σχόλια απο κάτω,τα οποία και δεν σχολίασα για τους λόγους που ανέφερα αλλά και γιατί αυτή η επικοινωνιακή πρακτική είναι, γενικά,ένα κεφάλαιο από μόνο του και ειδικά για το σινάφι των κυνηγών δεν είναι τόσο απλό.Ακόμα και αν ήταν νόμιμο ή αν δεν ήταν αποκρουστικό το θέαμα της φωτογραφίας, γενικά η φωτογράφηση και η επίδειξη θηραμάτων είναι κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνη όλη την κυνηγετική κοινότητα, τουλάχιστον όπως προκύπτει απο τις δικές μου συνομιλίες με κυνηγούς.

  • Μίλησα για τα υβρίδια των χοίρων όπως θα μπορούσα να μιλήσω για τα αγριοκούνελα. Πριν 6 μήνες ήταν ακόμα επικηρυγμένο. Οι τοπικές κοινωνίες γνώριζαν καλύτερα από το φιλοζωικό μου αίσθημα τους λόγους για τους οποίους έγινε αυτό.
  • Τώρα, ψάχνουν να βρουν γιατί έχει εξαφανιστεί. Μπορεί κάποιος πρωτοξάδελφος του μπατζανάκη σε κάθε οικισμό, να έριξε κανένα βαρέλι δηλητήριο στο δάσος.
Αυτά τα δύο γεγονότα δεν συνδέονται μεταξύ τους,τουλάχιστον στα λεγόμενά μου, για αυτό παρακαλώ αν θέλει κάποιος να μου απαντήσει να μην τον κάνει σε αυτή την βάση.
 
Να πω κατ' αρχήν, πως έχω την άποψη ότι οι γενικεύσεις είναι όμορφες όταν πλαισιώνουν ένα θέμα και όχι όταν το αγνοούν παντελώς.
Γι αυτό ρώτησα τον Δημήτρη για την επί της ουσίας γνώμη του, γι' αυτό απορώ ακόμα και τώρα για την δική σου, μια και δεν την είπες.
Απαντώ μόνο για όσα θεωρώ λάθος και δεν επανέρχομαι.
Η ηθική δεν υφίσταται στη φύση ούτε σαν έννοια, πόσο μάλλον σαν ενέργεια, σκέψη ή πράξη. Είναι ανθρώπινο επινόημα. Στη φύση υπάρχει το ένστικτο της επιβίωσης και αν το θέλεις η φυσική επιλογή.
Σαν έννοια και σκέψη είναι πάνω από αυτονόητο. Σαν ενέργεια και πράξη όμως δεν ισχύει. Όταν κάποιες πράξεις είναι διαρκώς επαναλαμβανόμενες, αποδεικνύουν μια τακτική που όταν αποσκοπούν σε θετικό σκοπό, από εμάς τους ανθρώπους ονομάζονται ηθικοί κανόνες. Όπως σε άλλο επίπεδο, πχ η έννοια αναπαραγωγή δεν υφίσταται στον ζωικό κόσμο, αλλά αναπαράγονται, η προάσπιση του ζωτικού τους χώρου κοκ.
Κάποια ζώα είναι επιθετικά από τη φύση τους, άλλα από γεννησιμιού τους. Άσκοπα επιθετικά γίνονται και προς άλλα ζώα και ως προς τον άνθρωπο.
Στα δικά μου διαβάσματα αυτό δεν υπάρχει, με εξαίρεση μόνο ένα είδος πιθήκου που προσομοιάζει η συμπεριφορά του στην ανθρώπινη.
Ένα αρκετά συμπαθητικό βιβλίο και με αναφορές σε πηγές είναι "η ανθρώπινη επιθετικότητα" του Άντονυ Στορ.
Κάθε διαφωνία είναι εν δυνάμει μια βολή για όποιον θέλει να το δει υπό αυτό το πρίσμα :)
 
Να πω κατ' αρχήν, πως έχω την άποψη ότι οι γενικεύσεις είναι όμορφες όταν πλαισιώνουν ένα θέμα και όχι όταν το αγνοούν παντελώς.
Γι αυτό ρώτησα τον Δημήτρη για την επί της ουσίας γνώμη του
Παρακαλώ Μαρία, επιθυμώ να εξαιρεθώ της δικής σου κατά την γνώμη μου γενίκευσης.
Εγώ δεν γενίκευσα, δεν έκανα αναγωγές ούτε αναλογίες, διάβασα ένα μήνυμα και θέλησα να το διευκρινίσω,έτσι όπως μπορώ και όπως πιστεύω οτι γενικά πρέπει να γίνεται. Δεν μου μαθαίνει η εικόνα τι βλέπω αλλά εγώ μαθαίνω βήμα βήμα την εικόνα.
Αν σε εσένα ή σε όλους είναι τόσο εύκολο να μιλάτε εν προκειμένω για κυνήγι, σε εμένα δεν είναι τόσο απλό. Προσπάθησα λοιπόν να έχω απο την μία τον ορισμό και απο την άλλη την κατάσταση. Προσωπικά έχω μια σύγχυση για τα όρια του κάθε πράγματος, μέσα απο την φωτογραφία που παρουσιάστηκε. Σε αυτό το μήκος,έτσι όπως φανέρωσα την σκέψη μου, πως μπορώ να αντιληφθώ το παρακάτω σκεπτικό του θεματοθέτη;
το να σκοτωνεις κουταβια δεν ειναι μονο θεμα ηθικης αλλα λογικης διοτι ετσι μειωνεις και το αποθεμα των θυραματων για το μελλον. (στη λαθος λογικη τα τρωω ολα σημερα και αυριο το δασος θα ναι αδειο).
Μιλάμε την ίδια γλώσσα;Βλέπουμε την ίδια εικόνα;
Προφανώς και όχι.
Απο την άλλη μια ομόφωνη καταγγελία πόσο κόστος και τι κέρδος αποκομίζει;

Θεωρώ πως απάντησα απο το πρώτο μου μήνυμα επι του θέματος.Αν δυσκόλεψα την κρίση μου ή αν έκανα δύσκολη την κατακραυγή είναι κάτι άλλο, που σε αυτή τη φάση δεν με ενδιαφέρει.
 
Γι αυτό ρώτησα τον Δημήτρη για την επί της ουσίας γνώμη του, γι' αυτό απορώ ακόμα και τώρα για την δική σου, μια και δεν την είπε
η θέση μου επί του θέματος έχει δοθεί στο ποστ 16
Απαντώ μόνο για όσα θεωρώ λάθος και δεν επανέρχομαι.
Χαίρομαι που δεν επανέρχεσαι διότι ήδη το θέμα έχει τραβηχτεί από τα αφτιά και με κουράζουν πολύ οι άστοχοι και άκαρποι τελικά διαξιφισμοί που από ένα σημείο κι έπειτα τίποτα δεν έχουν να προσθέσουν στο θέμα. Για εμένα το "λάθος" δεν είναι οι ισχυρισμοί του ενός και του άλλου ή οι αντικρουόμενες απόψεις των μελών, αλλά το ότι το θέμα με δική σου παρεμβολή γίνεται πολωμένο στο αν εγώ φάσκω κι αντιφάσκω, αν έχω λάθος (και όχι αν συμφωνείς με τα λεγόμενά μου) - είναι θέμα φραστικό, με άλλα λόγια το ότι ο γραπτός λόγος συχνά παρεξηγείται.
Όταν κάποιες πράξεις είναι διαρκώς επαναλαμβανόμενες, αποδεικνύουν μια τακτική που όταν αποσκοπούν σε θετικό σκοπό, από εμάς τους ανθρώπους ονομάζονται ηθικοί κανόνες.
Με την παραπάνω συλλογιστική το μακέλεμα που γίνεται στα αγριογούρουνα της Ηπείρου είναι ηθικότατο, μια και αποσκοπεί στη διατήρηση των καλλιεργειών και στην προάσπιση του οικοσυστήματος. Αλλά φυσικά δεν συμφωνώ με την έννοια της ηθικής που δίνεις.
 
Πριν λίγο είδα κι εγώ την φωτογραφία αυτή Τάκη με λεζάντα "κάντε κοινοποίηση να βρεθούνε τα κτήνη". Πάντα γινόταν αυτά και πάντα θα γίνονται. Η διαφορά του τότε με το τώρα είναι πως τα επιδεικνύουν μέσω του facebook και όχι μόνο. Όσο δεν τιμωρούνται με χρηματικά πρόστιμα (γιατί είναι ίσως ο μόνος τρόπος τα δίποδα ζώα να "πληγωθούν") δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Ας μην ξεχνάμε τον μισαλούρι που έπιασε τον άλλο στα "πράσα" και την επόμενη μέρα πήγε και έκανε ακριβώς το ίδιο. Ας μην ξεχνάμε και το λούσιμο με χλωρίνη που ήταν πρόσφατος θέμα.
 
Ελεος πια! Δεν υπαρχουν ορια πλεον! Τα εχουμε ισοπεδωσει ολα!
 
Η έλλειψη παιδείας είναι η εξήγηση.
Πολιτισμός είναι η καθημερινότητα μας, ο τρόπος που ζούμε.
Πολιτισμός είναι αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες.
Το αν ο πολιτισμός μας ρέπει προς στο σκοταδισμό και την εγωκεντρικό τητα οφείλεται σε έλλειμμα παιδείας.
 
Back
Top